۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۵۴۳۰۴۱
رییس شورای حوزه علمیه استان تهران:

ظرفیت انسان‌ها در دریافت پیام، علت ابلاغ تدریجی آموزه های انبیاست

حجت الاسلام والمسلمین رشاد گفت: یکی از دلایل اینکه انبیا در طول تاریخ به تدریج پیام‌ها را آورده‌اند، ظرفیت انسان ها در دریافت پیام بوده است.
آیت الله رشاد 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر رشاد رییس شورای حوزه علمیه استان تهران در کلاس درس خارج اصول که صبح امروز در مدرسه علمیه امام رضا(ع) برگزار شد، گفت: از جمله کلمات حِکمی امیر حکمت، بلاغت و عدالت این است که فرمودند زمانی فرا خواهد رسید که زمان و ظروف تاریخی و اجتماعی خاصی پدید می‌آید که در آن عناصر، اتفاقات و ویژگی‌های خاصی به چشم می‌خورد.

وی افزود: یکی از این اتفاقات این است که افرادی به بارگاه‌ها نزدیک شده و در صدر می‌نشینند که فریب کارانه با اطرافیان، مقامات و قدرت برخورد می‌کنند، در آن زمان به غیر از فاجران، کسی مورد توجه قرار نمی‌گیرد و افراد لاابالی بیشتر مورد توجه هستند و کسی که منصف و بر حق است تضعیف و طرد می‌شود.

رییس شورای حوزه علمیه استان تهران با اشاره به بیان امام علی(ع) ابراز داشت: در زمان موردنظر مردم صدقه را به نوعی غرامت و آسیب می‌دانند در صورتی که صدقه سبب برکت مال و عمر می‌شود، صله رحم را کار دشوار و زائدی قلمداد می‌کنند و ارزش‌ها و ضد ارزش‌ها وارونه می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین رشاد در ادامه بحث حکم و اقسام آن ابراز داشت: ظرفیت و محدودیت دریافت پیام از سوی انسانها در طول تاریخ یکی از دلایلی است که سبب شده تا انبیا به تدریج پیام‌ها را به انسان‌ها انتقال دهند در صورتی که خداوند متعال می‌توانست تمامی ظرفیت‌ها را از مناسک، اخلاق، معارف و احکام به کل در حضرت آدم(ع) در آغاز خلقت انسان ابلاغ کند؛ همه انبیا خاصه پیامبر اعظم(ع) دین و کتاب آسمانی‌ قرآن به تدریج از سوی ایشان ابلاغ شد.

وی در پایان با بیان اینکه مجموع مصالح را در اجرای احکام الهی باید لحاظ کرد، خاطرنشان کرد: ممکن است زمانی شرایط برای اجرای حکم سارق مهیا باشد و زمانی این شرایط آماده نباشد./966/پ۲۰۴/ب۲

ارسال نظرات