۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۵۴۳۰۲۹
همزمان با هفته پژوهش؛

 ۱۴ برنامه پژوهشی در مدارس علمیه خواهران استان قزوین برگزار می‌شود

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان قزوین گفت: به مناسبت هفته پژوهش ۱۴ برنامه به مدارس علمیه استان ابلاغ شده که هر یک از مدارس به طور جداگانه این برنامه‌ها را برگزار می‌کنند، همچنین در این هفته برنامه‌هایی نیز به صورت استانی برگزار می‌شود.
معاونت پژوهش حوزه علمیه خواهران

سمیه مهدوی منش، معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان،‌ در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین با اشاره به فرا رسیدن هفته پژوهش گفت: هفته پژوهش از جمله مناسبت‌های مهم بوده و هر سال یک شعار محوری برای آن انتخاب می‌شود که شعار محوری امسال «پژوهشگری و جنبش علمی» است.   

 وی سپس به برنامه‌های این هفته در حوزه علمیه خواهران استان اشاره کرد و ابراز داشت: به مناسبت هفته پژوهش۱۴ برنامه به مدارس علمیه استان ابلاغ شده که هر یک از مدارس به طور جداگانه این برنامه‌ها را برگزار کرده و نتایج و گزارش آن را به صورت بولتن خبری در اختیار معاونت پژوهش قرار می‌دهند، در کنار برگزاری مراسم، فضاسازی داخل و خارج مدارس و فضا سازی وبلاگ‌ها نیز در این هفته در دستور کار قرار دارد.

مهدوی منش ادامه داد: همچنین برنامه‌هایی نیز به صورت استانی و با حضور مسؤولان پژوهشی حوزه علمیه کشور برگزار می‌شود که نشست شورای علمی پژوهشی از جمله این برنامه ها است.

وی با برشمردن برنامه‌های مدارس در این هفته عنوان کرد: تجلیل از پژوهشگران در سه سطح اساتید، طلاب و کادر در هر مدرسه، برگزاری کرسی آزاد اندیشی، برپایی نمایشگاه از آثار برتر پژوهشی، برگزاری نشست هم اندیشی شورای علمی و پژوهشی مدارس با محوریت موضوعات به روز و بازدید از یک مرکز علمی و پژوهشی و یا دیدار با یک نویسنده از جمله برنامه‌های اختصاصی است که هر مدرسه به طور مجزا آنها را برگزار می‌کند.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان قزوین در ادامه افزود: با توجه به اهمیت تحقیق‌های پایانی و پایان نامه‌ها همزمان با هفته پژوهش جلسه آموزشی ارائه پایان نامه نیز برای آشنایی طلاب در آستانه دفاع برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: مراکز پژوهشی و سازماندهی پژوهش، پژوهش حرفه‌ای و استاندارد سازی پژوهشی، تعامل پژوهش حوزه و دانشگاه، نیاز سنجی و شکوفایی و خلاقیت طلبه‌های خواهر پژوهشگر از جمله عنوان‌هایی هستند که برای نام گذاری روزهای هفته پژوهش در نظر گرفته شده است.

مهدوی منش در پایان گفت: نیازسنجی با توجه به نیازهای جامعه در این هفته مورد نظر قرار می‌گیرد؛ زیرا به روز بودن مطالب و پژوهش‌ها امری مهم و ضروری برای طلبه پژوهشگر است./۹۵۵۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات