۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۵۴۳۰۲۵
مدیر حوزه علمیه استان قزوین:

حفظ حکومت عربستان وابسته به حمایت از اسرائیل و آمریکا است

مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: حکومت عربستان پایه‌های محکمی نداشته و در دنیا از موقعیت مطلوبی برخوردار نیست؛ ‌بنابراین این حکومت جنایتکار برای حفظ خود از اسرائیل غاصب و آمریکا حمایت می‌کند.
حجت الاسلام علی عباسی، مدیر حوزه‌ علمیه استان قزوین

حجت الاسلام علی عباسی، مدیر حوزه علمیه استان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین با اشاره به علت سیاست‌ها و رفتارهای عربستان گفت: سردمداران عربستان دچار توهم و تخیل شده، خود را از قوی‌ترین کشورهای عربی دانستنه و از این رو خواستار سلطه بر تمام کشورهای جهان اسلام و تبدیل شدن به ام القرای جهان اسلام هستند.

وی سپس درباره ارتباط عربستان با دشمنان اسلام اظهار داشت: سردمداران عربستان وجود حرمین شریفین در این کشور را برای خود امتیازی بزرگ می‌دانند؛ در حالی که این افراد از جمله منافقان زمان بوده و آداب اسلامی را به جا نمی‌آورند، زیرا از طرفی ادعای اسلام داشته و از طرفی با دشمنان قسم خورده اسلام ارتباط برقرار کرده و نوکر آمریکا شده‌اند.

حجت الاسلام عباسی در ادامه افزود: مسؤولان عربستان افزون بر آمریکا با تعدادی از کشورهای اروپایی نیز در ارتباطند که در نتیجه آن منافع بسیاری برای کشورهای اروپایی و آمریکا حاصل می‌شود؛ زیرا عربستان مقصد مناسبی برای ارائه سلاح‌های تولید شده آنان است.

وی درباره حمایت عربستان از گروه‌های تکفیری و حمله به یمن ابراز داشت: عربستان افزون بر حمایت از داعش و وهابیت و همچنین کمک مالی علیه سوریه، به یمن نیز حمله کرد، این حمله در پی تفکری باطل مبنی بر تسخیر یمن و تبدیل آن به یکی از ایالت‌های خود بود که البته در عمل هیچ از این اقدامات به نتیجه مطلوب آنان نرسید.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین حفظ موقعیت را علت حمایت‌های عربستان از اسرائیل غاصب و آمریکا دانست و عنوان کرد: حکومت عربستان پایه‌های محکمی نداشته و در دنیا از موقعیت مطلوبی برخوردار نیست، ‌بنابراین این حکومت جنایتکار برای حفظ خود از رژیم صهیونیستی و آمریکا حمایت می‌کند.

وی در پایان گفت: اگر این حمایت‌های عربستان و اسلحه‌های آمریکا نباشد ممکن است شورش داخلی اتفاق افتاده و این حکومت با مشکل مواجه شود؛ زیرا پایگاه‌ مردمی نداشته و دنیا نیز آن را به عنوان رژیمی پلید و ننگ جهان اسلام شناخته است./955/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات