۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۰
کد خبر: ۵۴۳۰۲۱
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

بودجه فرهنگی بر اساس اولویت‌ها مصرف می شود

جمشید جعفرپور با مهم خواندن امر فرهنگ در کشور گفت: دولت باید تلاش کند بودجه فرهنگی سال آینده را معطوف به بخش‌هایی کند که در اولویت هستند.
جمشید جعفرپور جمشید جعفرپور

جمشید جعفرپور، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، درباره میزان توجه دولت به بخش فرهنگ در لایحه بودجه سال 97، گفت: کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در حال بررسی کامل جزئیات لایحه بودجه سال ۹۷ در بخش فرهنگ است.

وی ادامه داد: دولت اعلام می‌کند همانند سایر بخش ها در حوزه فرهنگ نیز به افزایش بودجه مبادرت ورزیده اما بررسی‌های بیشتر در کمیسیون تخصصی مربوطه می‌توانند این ادعای دولت را ثابت کنند.

جعفرپور با تاکید بر این نکته که نوع تخصیص بودجه در بخش‌های مختلف فرهنگی بسیار اهمیت دارد، گفت: بدون شک اولویت‌های فرهنگی از جمله مسائلی است که کمیسیون فرهنگی به آن اصرار دارد و به همین دلیل مسؤولان و اعضای کمیسیون فرهنگی تلاش دارند با بررسی کامل لایحه بودجه سال ۹۷ نوع تخصیص اعتبار به بخش‌های مهم فرهنگی که دارای اولویت هستند را مورد کارشناسی دقیق قرار دهند.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که رهبر معظم انقلاب در تذکری موضوع «ولنگاری فرهنگی» را مطرح کردند و از دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد خواستند که به این مسأله مهم رسیدگی کنند، با این تفاسیر آیا دولت در لایحه بودجه پیشنهادی خود به این موضوع مهم توجه داشته است یا خیر بیان داشت: قطعاً موضوع ولنگاری فرهنگی مورد توجه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی است و این مسأله مهم در بررسی لایحه بودجه ۹۷ از سوی این کمیسیون مورد توجه جدی قرار خواهد گرفت./۸۵۶/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات