۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹
کد خبر: ۵۴۳۰۱۷
مدیر مدرسه علمیه آیت الله آخوند همدان:

وحدت حوزه و دانشگاه با تحول در حوزه محقق می شود

مدیر مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) گفت: وحدت بین حوزه و دانشگاه به معنای یکی شدن این دو نهاد نیست؛ بلکه استفاده از تجربیات و اسلامی سازی علوم معنای اصلی این وحدت به شمار می رود.
محمد جواد خزایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام محمد جواد خزایی مدیر مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) شب گذشته در جمع طلاب این مدرسه با اشاره به ضرورت مساله وحدت بین حوزه و دانشگاه بیان داشت: وحدت حوزه و دانشگاه به معنای هم فکری در بین این دو نهاد علمی است.

وی تصریح کرد: من معتقدم تا زمانی که حوزه های علمیه به سمت تحول و به روز شدن حرکت نکنند وحدت صد در صدی در بین حوزه علمیه و دانشگاه حاصل نخواهد شد.

حجت الاسلام خزایی ابراز داشت: حوزه علمیه منبع علوم انسانی اسلامی است و باید خود را با نیاز روز جامعه منطبق کند، بازنگری در علوم انسانی و اسلامی سازی این علوم وظیفه اصلی حوزه ها است.

وی در ادامه افزود: متاسفانه تفکر غربی در جامعه امروزی از سوی علوم وارداتی غربی در ذهن جوان امروزی ترسیم شده و  وظیفه حوزه های علمیه تبیین مبانی اسلامی در جامعه به خصوص در دانشگاه ها است.

مدیر مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) گفت: وحدت بین حوزه و دانشگاه به معنای یکی شدن این دو نهاد نیست بلکه استفاده از تجربیات و اسلامی سازی علوم معنای اصلی این وحدت به شمار می رود.

وی در ادامه افزود: تعامل حوزه و دانشگاه باید به گونه ای باشد که پژوهش های اسلامی در دانشگاه شایع شود و همچنین باید حوزه های علمیه سبک زندگی اسلامی را در جامعه رواج دهند.

وی در پایان با اشاره به ضرورت تحول در حوزه های علمیه گفت: یکی از مهم ترین عوامل وحدت بین حوزه علمیه و دانشگاه تحول و به روز شدن حوزه های علمیه است که در این میان طلاب نیز باید به فکر باشد و همچنین مسؤولان حوزه نیز باید برای این مساله چاره ای پیدا کنند./979/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات