۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰
کد خبر: ۵۴۳۰۱۳
در گفت وگو با رسا مطرح شد؛

انتقاد حجت الاسلام پژمانفر از کم توجهی دولت به فرهنگ در بودجه/ کشور با عدم توجه به فرهنگ دچار مشکل می شود

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، تحول کشور حتی در حوزه اقتصادی را بدون توجه به مسائل فرهنگی غیر ممکن دانست.
پژمانفر

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر، نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، با بیان اینکه در لایحه 97 به بحث فرهنگ توجه کمی شده است، اظهار داشت: طبیعتا در آینده نزدیک چوب کم توجهی به بخش فرهنگ را خواهیم خورد.

سخنگوی فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اگر در شعارهایمان از باورهای فرهنگی سخن می‌گوییم باید در عمل هم به آن پایبند باشیم، گفت: بسیاری از تحولات حتی تحولات اقتصادی کشور بدون نگاه به حوزه فرهنگ امکان پذیر نیست.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: اگر در لایحه بودجه نخستین اقدام کاهش اعتبارات در حوزه فرهنگ باشد قطعا این مسأله نشان از بی‌اهمیتی این حوزه در کشور و به خصوص در دیدگاه دولت دارد.

حجت الاسلام پژمانفر با اشاره به اینکه دولت با وجود تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب، هنوز به موضوع فرهنگ اعتقادی ندارد، افزود: نتیجه این بی‌توجهی، مشکلات فرهنگی است که امروز دامن گیر جامعه شده اند؛ مشکلات به وجود آمده در کشور بیشتر در زمینه نهادهای فرهنگی مرتبط با دین خواهد بود، زیرا دولت از نظر بودجه‌ای به این نهادها کم توجهی کرده است./
۸۵۶/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات