۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۳
کد خبر: ۵۴۳۰۰۹
در گفت وگو با رسا تشریح شد؛

روند تهیه و تدوین منشور حوزه و روحانیت از منظر رهبر انقلاب

مدیر مسؤول مؤسسه لوح و قلم از رونمایی منشور حوزه و روحانیت از منظر رهبر معظم انقلاب در ۱۵ جلد با بیش از ۹ هزار صفحه همزمان با هفته پژوهش خبر داد.
منشور حوزه و روحانیت بر اساس دیدگاه ها و بایسته های حوزه و روحانیت از منظر رهبر معظم انقلاب

حجت الاسلام علی گنج بخش خراسانی مدیر مسؤول موسسه لوح و قلم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از رونمایی منشور حوزه و روحانیت بر اساس دیدگاه ها و بایسته های حوزه از منظر رهبر معظم انقلاب همزمان با هفته پژوهش و در نمایشگاه محصولات پژوهشی مراکز حوزوی خبر داد و گفت: منشور حوزه و روحانیت، مجموعه‌ی مدون آرا و نظرات رهبر معظم انقلاب در موضوع مهم و حساس حوزه و روحانیت است که کار پژوهش و تدوین آن از نیمه‌ی دوم سال 1386 در مؤسسه لوح‌وقلم شروع شد و اکنون در 15 مجلّد شامل بیش از 9 هزار صفحه ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: این اثر، به عنوان کتاب مرجع دیدگاه‌ها و مطالبات رهبر معظم انقلاب در موضوع حوزه و روحانیت، راه را برای تولید آثار و استنباطات موضوعی، تحلیلی و ترویجی به‌ویژه تولید اسناد راهبردی و برنامه‌های عملیاتی، هموارتر و متقن‌تر خواهد کرد؛ هم اکنون گام های بعدی برای تحقق این مهم برداشته شده است و در حوزه آموزش، مدرسه فقهی عالی اسلام بر پایه مطالعات حوزه و روحانیت که در این منشور انجام شده راه اندازی شده است.

حجت‌الاسلام گنج‌بخش خراسانی افزود: دستیابی و ارائه‌ حداکثری و جامع آرا و نظرات رهبر معظم انقلاب در موضوع حوزه و روحانیت، مورد تأکید جدی این پژوهش بوده است که برای این مقصود، بیانات و مکتوبات منتشرشده و منتشرنشده از ۰۳/۱۴/۱۳۶۸ تا ۱۳۹۵/۱۲/۲۹، مورد مطالعه و تحقیق قرار گرفت.

مدیر مسؤول مؤسسه لوح و قلم با بیان این که 2 هزار عنوان از سخنرانی ها و مکتوبات ایشان مورد پژوهش واقع شده است، گفت: در منشور حوزه و روحانیت، سه سرفصل حوزه، روحانیت و تعاملات بر اساس مطالبات رهبر معظم انقلاب، مورد بررسی تفصیلی قرار گرفته است.

وی عامل تقویت انگیزه مؤسسه لوح و قلم برای تدوین منشور حوزه و روحانیت از منظر رهبر معظم انقلاب به صورت جامع را اینگونه توصیف کرد: به کارهایی که قبل از تدوین منشور حوزه و روحانیت بر اساس دیدگاه ها و بایسته های حوزه از منظر رهبر معظم انقلاب، از سوی برخی مراکز حوزوی انجام شده بود، نقدهایی وارد بود که ما را بر آن داشت تا در تهیه و تنظیم این منشور اصل کار را بر جامع و کامل بودن بگذاریم.

حجت‌الاسلام گنج‌بخش خراسانی سه فایده برای جامعیت یک اثر برشمرد که عبارتند از اینکه اولاً هرچه اثری جامع‌تر باشد، ابهام در مراد گوینده کمتر می‌شود، دوماً تکرارها در سالیان مختلف، تأکید گوینده و اهمیت موضوع را می‌رساند و در آخر اینکه جامعیت اثر، سیر تفکر گوینده را بهتر ارائه می‌دهد.

مدیر مسؤول موسسه لوح و قلم به تببین جزئیات رونمایی از منشور حوزه و روحانیت پرداخت و عنوان کرد: این مراسم همزمان با هفته پژوهش و برپایی نمایشگاه محصولات پژوهشی مؤسسات و مراکز پژوهشی حوزه که از روز شنبه 25 آذرماه فعالیت خود را آغاز می کند، انجام می شود.

وی یادآور شد: مراسم رونمایی از این منشور با حضور شخصیت های حوزوی و علما در محل نمایشگاه محصولات پژوهشی حوزه علمیه قم واقع در مصلای قدس برگزار می شود.

حجت الاسلام گنج بخش خراسانی در پایان گفت: پژوهش و تدوین این اثر در مؤسسه‌ی لوح‌وقلم انجام شده و توسّط انتشارات انقلاب اسلامی (وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظّم انقلاب اسلامی دام‌ظلّه‌الوارف) منتشر شده است./۸۴۱/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات