۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶
کد خبر: ۵۴۳۰۰۴
امام جمعه رفسنجان:

دشمن به دنبال پایمال کردن حق مردم فلسطین است

حجت الاسلام رمضانی پور با بیان این که تنش در میان کشورهای مسلمان از اهداف آمریکا است، گفت: منفعت طلبی از کشورهای مسلمان، هدف اصلی دشمنان دین اسلام شمرده می شود تا بتوانند از این طریق نیازهای خود را از کشورهای مسلمان تأمین کرده و حق مردم را پایمال کنند.
امام جمعه رفسنجان

حجت الاسلام عباس رمضانی پور امام جمعه رفسنجان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان در رابطه با اوضاع سیاسی اخیر منطقه خاورمیانه، گفت: کشورهای مسلمان باید با اتحاد خود دشمن را از منطقه بیرون کنند.

حجت الاسلام رمضانی پور با بیان این که تنش در منطقه خاورمیانه میان کشورهای مسلمان از اهداف آمریکا است، ابراز داشت: منفعت طلبی از کشورهای مسلمان، هدف اصلی دشمنان دین اسلام شمرده می شود.

استاد حوزه علمیه رفسنجان اظهار داشت: هر زمان که کشوری از آمریکا ترسید و از مواضع قانونی خود به خاطر ترس از دشمن عقب نشینی کرد، دشمن درجه یک اسلام شناخته می شود.

وی با اشاره به این که شکی در یهودی بودن آل سعود نداریم، خاطرنشان کرد: کشتار مردم مسلمان از سوی عربستان نشان می دهد که آن ها یهودی هستند؛ چون هیچ وقت یک مسلمان دست به کشتن مسلمانان دیگر نمی زند.

امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: ظالم در دنیا کسی است که از کشورهای آمریکا و اسرائیل غاصب اطاعت کند و بعضی از کشورهای مسلمان متأسفانه مطیع محض دشمنان هستند، همچون عربستان که به دستور آمریکا مردم یمن را بمباران می کند.

وی با اشاره به این که مردم نقش کلیدی در برابر دشمن دارند، بیان داشت: دفاع از مظلوم وظیفه واجبی بوده که به عهده تمام مردم جهان است و کسی که ندای مظلومی را بشنود اما به کمک او نکند، دیگر به آن فرد مسلمان نمی گویند.

حجت الاسلام رمضانی پور با اشاره به این که باید حمایت از مردم مظلوم فلسطین از روی اخلاص باشد، خاطرنشان کرد: حمایت از مردم مظلوم فلسطین وظیفه شرعی انسان ها است که همچون نماز و روزه برای مسلمانان واجب شمرده می شود.

وی افزود: کشور ایران نقش اساسی در منطقه اسلامی دارد و با رایزنی ها خود از سوی وزیر امورخارجه و دیگر افراد می تواند از حق مردم مظلوم فلسطین دفاع کند.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به این که حزب الله لبنان همیشه به دنبال دفاع از مظلوم است، بیان داشت: وحدت بین کشورهای ایران، عراق، سوریه، لبنان و روسیه سبب شد که داعش از این کشورها فرار کند.

وی در پایان  با بیان این که نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه برای بیرون کردن دشمن بی نظیر است، گفت: عربستان سعودی در باطن مخالف حرف های ترامپ در مورد قدس نیست./9707/ت۳۰۳/ب۲

ارسال نظرات