۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۴
کد خبر: ۵۴۲۹۹۷
مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری:

رشد علمی، معنوی و اخلاقی طلاب مهمترین اولویت مدارس علمیه باشد

مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در حوزه های علمیه همه چیز برای خداوند متعال است، گفت: رشد علمی، معنوی و اخلاقی طلاب باید مهمترین اولویت مدارس علمیه باشد.
یدالله رحمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام یدالله رحمانی، مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در مراسم معارفه مدیر مدرسه علمیه خواهران فاطمیه شهرکرد، با اشاره به اینکه اقتدار مدیر به سه مؤلفه است، گفت: نخستین مؤلفه اقتدار برای مدیر جایگاه، مقبولیت و محبوبیت در مجموعه است که می توان از آن به عنوان مقبولیت عام یاد کرد.

وی با تأکید بر اینکه طلاب مدرسه باید مدیر را بپذیرند، خاطرنشان کرد: پذیرش به معنای این نیست که همه طلاب از آن راضی باشند؛ این بدان معنا است که افرادی که ناراضی هستند دلیل قانع کننده برای عدم رضایت خود نداشته باشند.

حجت الاسلام رحمانی با بیان اینکه همکاری مجموعه نقش مهمی در اقتدار مدیر خواهد داشت، اظهار کرد: مدیر باید مقبولیت عوام را بر مقبولیت خواص ارجح بداند و این همان توصیه حضرت امیر(ع) به مالک اشتر است.

وی حمایت مجموعه بالادستی را سومین مؤلفه اقتدار مدیر بیان کرد و ادامه داد: به یقین اگر مدیر رده بالا از زیر مجموعه خود حمایت همه جانبه انجام ندهد، مدیر پایین دست موفق نمی شود و این یک اصل است.

مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری با اشاره به روایتی از امام صادق(ع)، ترس از خداوند متعال را قسمتی از عبادت دانست و گفت: ترس از خداوند متعال باید همراه با علم و دانش باشد و این نشان می دهد که تنها دانشمندان و عالمان هستند که به معنای واقعی از خداوند می ترسند.

این مقام مسؤول با تأکید بر اینکه ترس از خداوند متعال سبب گشایش در کارها می شود، اظهار کرد: اگر از خداوند متعال بترسیم، مسؤولیت پذیری ها آسان و زیبا می شود و این همان چیزی است که در حوزه به عنوان یک اصل به آن نگاه می شود.

حجت الاسلام رحمانی حفظ مسؤولیت به هر قیمتی را خسران آفرین دانست و تصریح کرد: حب ریاست انسان را به زمین می زند، در حوزه همه چیز برای خداوند متعال است؛ اگر این نگاه در کل جامعه فراگیر شود، مسؤولیتهای دنیوی زیبا می شود.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه خوب مدرسه هم از لحاظ کمی و هم از لحاظ کیفی، خاطرنشان کرد: ما در حوزه های علمیه به دنبال آرامش هستیم نه آسایش و آرامش با انگیزه، امید و علاقه مندی محقق خواهد شد؛ رشد علمی، معنوی و اخلاقی طلاب باید مهمترین اولویت مدارس علمیه خواهران استان باشد./9457/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات