۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۵
کد خبر: ۵۴۲۹۸۰
رییس هیأت مدیره جامعه خیرین حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری:

سوق دادن کمک های خیران به سمت رشد مدارس علمیه ضروری است

رییس هیأت مدیره جامعه خیرین حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری گفت: استفاده از ظرفیت خیران و سوق دادن کمکهای آنها به سمت رشد امور کمی و کیفی مدارس علمیه خواهران استان ضروری است.
حوزه علمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام سیدجعفر مرتضوی، رییس هیأت مدیره جامعه خیرین حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در نشست اعضای این هیأت مدیره با گرامی داشت سالروز ورود حضرت معصومه(س) به ایران، این روز را روز بزرگی دانست و افزود: افتخار امروز ایران اسلامی این است که هر آنچه دارد به برکت امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و حضرت احمد ابن موسی(ع) است و از این بابت به خود می بالیم.

وی آغاز حرکت امام راحل برای شکل گیری انقلاب اسلامی از قم را به برکت حضرت معصومه(س) دانست و اظهار کرد: انقلاب اسلامی به برکت اهل بیت(ع) شکل گرفت و ان شاءالله به راه خود نیز با قدرت ادامه خواهد داد.

حجت الاسلام مرتضوی در ادامه شکل گیری حوزه های علمیه خواهران در جای جای این کشور را از برکات انقلاب اسلامی بیان کرد و افزود: متأسفانه حوزه های علمیه خواهران هنوز جایگاه خود را پیدا نکرده اند که می طلبد در این راستا اقدامات جدی از سوی متولیان امر قرار گیرد.

وی با انتقاد از اینکه روشنگری های امروز سبب شده است استقبال از دانشگاه ها هدف نخست جوانان قرار گیرد، تصریح کرد: اگر می خواهیم آموزه های دینی در جامعه فراگیر شود باید جوانانمان به سمت حوزه های علمیه سوق داده شوند و این نیازمند حمایت همگانی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مسؤولیتهای اجتماعی زن در شرایط کنونی جامعه مطابق با آموزه های دینی نیست، خاطرنشان کرد: به یقین اگر مسؤولیتهای اجتماعی زن روی اصول خود حرکت کند، بسیار مؤثر و تأثیرگذار خواهد بود.

این مقام مسؤول ضرورت حوزه های علمیه خواهران را از اوجب واجبات بیان کرد و ادامه داد: در حوزه های علمیه خواهران کمترین کاری که صورت می گیرد تربیت نیروهای مهذب و انقلابی است و این از مهمترین نیازهای امروز کشور است.

حجت الاسلام مرتضوی با تأکید بر اینکه باید جایگاه حوزه های علمیه خواهران بیشتر مورد توجه مسؤولان قرار گیرد، اظهار کرد: نقش دولت و کمکهای دولتی در شکل گیری و راه اندازی حوزه های علمیه خواهران غیرقابل انکار است اما نباید از نقش مردم و کمکهای خیرین نیز غافل شویم.

وی استفاده از ظرفیت خیرین و سوق دادن کمکهای آنها به سمت رشد امور کمی و کیفی مدارس علمیه خواهران استان را ضروری دانست و گفت: متأسفانه وضعیت امروز اجتماع خوب نیست و همین امر کافی است که باید حمایت همگانی از حوزه های علمیه صورت گیرد؛ به یقین اگر حوزه های علمیه خواهران سر زنده باشند، کاهش آسیبهای اجتماعی را به همراه خواهد داشت./9457/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات