۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۵۴۲۹۷۳
رييس اداره فرهنگ و ارشاد کاشان مطرح كرد؛

چهارمين آيين تجليل از كتاب ياوران كاشان برگزار مي شود

رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي کاشان از برگزاري چهارمين آيين تجليل از کتاب ياوران و سومين دوره جايزه ادبي هنري کتاب سال سيلک در کاشان خبرداد.
مصطفي جوادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، مصطفي جوادي در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: چهارمين آيين تجليل از کتاب ياوران كاشان با هدف تجليل از فعالان حوزه کتاب و کتاب خواني،  چهارشنبه 22 آذر ماه در مجموعه ساربوک كاشان برگزار مي شود.

وي افزود: سومين دوره جايزه ادبي هنري کتاب سال سيلک كاشان پنجشنبه هفته جاري 23 آذر ماه در هتل سراي عامري هاي اين شهرستان برگزار مي شود.

جوادي گفت: جايزه ادبي سيلک در دو بخش ادبيات داستاني و شعر  به صورت ملي برگزار مي شود که در بخش ادبيات داستاني يكصد اثر و در بخش شعر 95 اثر از آثار چاپ شده و تاليفي سال 1395 به دبيرخانه سومين دوره جايزه ادبي کتاب سال سيلک ارسال شده است و در هر بخش سه نفر به عنوان برگزيده معرفي مي شوند.

رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي کاشان يادآور شد: برنامه هاي يک ماه با کتاب که نيز از 24 آبان ماه در شهرستان کاشان آغاز شده  و با افتتاح پاتوق کتاب و برگزاري برنامه هاي مرتبط با کتاب ادامه خواهد يافت.

جوادي در ادامه با اشاره به نامزدي کاشان براي پايتخت کتاب ايران شدن اظهار داشت: يکي از طرح هاي مهمي که شهرهاي شرکت کننده براي دريافت اين عنوان با يکديگر رقابت مي کنند استفاده از بخش خصوصي است.

وي يادآور شد: در حالي شهرستان کاشان امسال در چهارمين دوره پايتخت کتاب ايران نامزد شده است که در سالهاي گذشته در شهرهاي منتخب بخش خصوصي حضور چشمگير داشته است و از طرح هاي ترويج کتابخواني حمايت هاي خوبي به عمل آورده است.

به گفته وي، طرح هاي نوآورانه و بديع در حوزه کتابخواني از جمله، نذر کتاب، صبحگاه مدارس، پاتوق کتاب، رونمايي از کتاب در هيئات مذهبي و باشگاه هاي کتابخواني از موارد مهمي است که در کاشان براي دريافت عنوان پايتخت کتاب ايران انجام شده است./۱۳۰۷۲۰۲/ش

ارسال نظرات