۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۴
کد خبر: ۵۴۲۹۶۷
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی:

سمینار ملی اقوام و ادیان دی ماه سال جاری برگزار می شود

حجت الاسلام کریمی از برگزاری سمینار ملی اقوام و ادیان با هدف ایجاد وحدت و همبستگی در میان شیعه و سنی در دی ماه امسال خبر داد.
حجت الاسلام محمدباقر کریمی

حجت الاسلام محمدباقر کریمی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، از برگزاری سمینار ملی اقوام و ادیان، با هدف ایجاد وحدت و همبستگی در میان شیعه و سنی در دی ماه امسال خبر داد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۷۰۰ مقاله جهت داوری، به دبیرخانه سمینار ملی اقوام و ادیان ارسال شده است، تصریح کرد: امید است این سمینار برکات بسیاری را در تقویت هر چه بیشتر وحدت میان مذاهب اسلامی در کشور به دنبال داشته باشد.

حجت الاسلام کریمی با اشاره به اهمیت وحدت در میان مذاهب اسلامی با تشریح برنامه های صورت گرفته در هفته وحدت، گفت: به همت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان‌غربی، در بیش از ۳۷۰ مسجد استان مراسم بزرگداشت هفته وحدت برگزار شد.

وی با اشاره به اهمیت وحدت و جایگاه آن در صیانت از دین مبین اسلام در برابر دشمنان، ادامه داد: بسیاری از این مساجد در مناطق سنی نشین بوده و برپایی محافل جشن هفته وحدت با هزینه مردمی برگزار شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه همچنین به مناسبت هفته وحدت، برنامه‌های مولودی خوانی در تمام شهرستان‌های آذربایجان‌غربی در نظر گرفته شده بود که به خوبی اجرا شدند، گفت: برنامه های با هدف تقویت هر چه بیشتر وحدت میان مذاهب اسلامی استان اجرا شدند.

وی افزود: افزون بر آن، به مناسبت هفته وحدت، محافل ادبی در قالب شب شعر، با محوریت شعرخوانی با مضمون رسول اکرم (ص) در بسیاری از شهرستان‌های آذربایجان‌غربی برگزار شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به سایر ویژه برنامه های هفته وحدت، بیان کرد :برگزاری نمایشگاه خوشنویسی تکاب با محوریت کتابت آیات قران کریم و برگزاری نمایشگاه‌های متعدد برنامه مشترک فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با دانشگاه آزاد اسلامی استان از اهم برنامه‌های هفته وحدت بود./۸۵۴/ت303/ب1

ارسال نظرات