۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۵۴۲۹۶۲
آیت الله نوری همدانی:

نباید رنگ و بوی شهادت در کشور کمرنگ شود

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به بصیرت و ولایت مداری به عنوان شاخصه های اصلی شهیدان تأکید کرد که نباید رنگ و بوی شهادت در کشور کمرنگ شود.
حضرت آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری  رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی عصر امروز در دیدار جمعی از مردم و خانواده های شهدا، با اشاره به حوادث اخیر منطقه، دولت عربستان را  نوکر  عربستان آمریکا و  رژیم صهیونیستی دانست و اظهار داشت: برخی کشورهای منطقه مثل عربستان از رژیم صهیونیستی وحشت دارند و خوش خدمتی آنها برای این است که از خطرات این رژیم جعلی در امان باشند.

وی با اشاره به سخنان رییس جمهور آمریکا در معرفی قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی عنوان کرد: ترامپ با سخنان خود می خواست کاری کند که رژیم صهیونیستی در آرامش و آسودگی کامل به مسلمانان ظلم کرده و زمین های فلسطینی ها را اشغال کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که انسان موجودی اجتماعی است، ابراز داشت: همین مسأله باعث می شود که انسان نسبت به هم نوعان خود احساس مسؤولیت کند و بی تفاوت نباشد.

این مرجع تقلید تصریح کرد: مسؤولیت امر مهمی است که خدا در اختیار بعضی افراد قرارداده است و به همین دلیل بر این افراد لازم است قدراین نعمت را دانسته و شکر گذار آن باشند.

وی در ادامه با اشاره به ایمان، تقوای الهی و خیر خواهی دیگران به عنوان راه های سعادت بشر، بیان داشت: ایمان به راحتی به دست نمی آید بلکه اصولی دارد و از جمله این اصول اعتقاد به وحدانیت خدا، معنویت، شناخت ارزش های الهی و بی تفاوت نبودن نسبت به هم نوعان است.

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه با اشاره به لزوم قدر دانی از شهدا و خانواده های ایشان یادآور شد: شهیدان افرادی بودند که برای صیانت و حراست انقلاب جان خود را فدا کردند، اما باید دانست که آنها در پیروی از ولی فقیه، بصیرت، آگاهی به زمان و دشمن شناسی در درجه اعلایی قرار داشتند.

وی تصریح کرد: شهدا با بصیرت و روشن بینی که داشتند به موقع برای دفاع از دین و انقلاب اسلامی احساس مسؤولیت کرده و اجازه ندادند آرمان های ناب انقلاب و امام راحل از میان برداشته شود به همین جهت است که تأکید می کنیم جامعه نباید از آثار و برکات شهدا غافل باشد./1330/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات