۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۵۴۲۹۵۷
معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی خبر داد؛

۱۲ طلبه ارومیه معمم می شوند/ تهیه طرح جامع تربیتی مدارس

حجت الاسلام ارشاد با اشاره به برگزاری آیین تلبس و عمامه گذاری ۱۲ تن از طلاب حوزه علمیه ارومیه، گفت: این مراسم پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می شود.
حجت الاسلام حمید ارشاد معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی

حجت الاسلام حمید ارشاد معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به برگزاری آیین تلبس و عمامه گذاری تعدادی از طلاب حوزه علمیه ارومیه، اظهار داشت: این مراسم در روز جمعه این هفته ۲۶ ربیع الاول برگزار می شود.

وی با بیان اینکه ۱۲ تن از طلاب حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه در این مراسم به لباس مقدس روحانیت تلبس خواهند یافت، گفت: این مراسم پیش از خطبه های نماز جمعه و با حضور اقشار مختلف مردم انجام خواهد گرفت.

حجت الاسلام ارشاد خاطرنشان کرد: طلابی که در این مراسم ملبس خواهند شد بعد از احراز شرایط لازم تلبس به لباس مقدس روحانیت و شرکت در دوره های توان افزایی و آموزشی و همچنین مصاحبه انتخاب شده اند و در این روز به لباس مقدس روحانیت ملبس می شوند.

وی با بیان اینکه تلبس به لباس روحانیت در حقیقت آغاز رسمی سربازی امام عصر(عج) است، گفت: تلبس به لباس مقدس روحانیت توفیق بزرگی است که برای طلاب اتفاق می افتد و برکات معنوی و انس بیشتر با امام زمان(عج) را برای طلبه فراهم می کند.

معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت تهذیب در تربیت طلاب و مبلغان دینی، تصریح کرد: اگر چه علم و علم آموزی دارای اهمیت است اما تهذیب اخلاق و نفس مقدم بر علم آموزی است.

وی با بیان اینکه علم در لسان قرآنی آن علمی است که در مکان مزکی و مهذب جای گرفته باشد، ابراز داشت: بنابراین ارزش علم نیز به اخلاق و تهذیب است و علمی ارزشمند است که در جان انسانی مهذب و اخلاق مدار جای گرفته باشد. 

معاون تبلیغ حوزه علمیه آذربایجان غربی ادامه داد: به جهت همین اهمیت امر تزکیه و تهذیب طرح جامع تربیتی مدارس علمیه تهیه شده است و به مدیران و معاونان تهذیب مدارس استان ابلاغ شده است تا شاهد تقویت بنیه علمی و اخلاقی طلاب باشیم./۸۵۴/ت302/ب1

ارسال نظرات