۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۵۴۲۹۵۲
نماینده ولی فقیه در قزوین:

ورود به عرصه طلبگی با هدف خدمت به مردم و دین خدا باشد

نماینده ولی فقیه در قزوین گفت: نباید ورود به عرصه طلبگی بر اساس شهرت اجتماعی صورت گیرد، بلکه باید با هدف خدمت به مردم و دین خدا انجام شود.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین امروز در دیدار مدیران و اساتید مدرسه علمیه شیخ‌الاسلام قزوین که در دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد، اظهار کرد: نباید ورود به عرصه طلبگی بر اساس نیازهای مادی و شهرت اجتماعی صورت گیرد، بلکه باید با هدف خدمت به مردم و دین خدا انجام شود.

وی در ادامه با اینکه باید موافقت اصولی کارها را از خداوند بگیریم، افزود: خداوند فرمود برای خدا قیام کنید و سپس تفکر کنید و اگر اینگونه عمل کنیم در ظرف فکر ما چیزهایی را جاری می‌کند که خودش می‌پسندد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه باید زیر ساخت‌های حوزوی را بر اساس مهندسی الهی ساماندهی کنیم، تصریح کرد: باید با نیت‌های الهی ائمه جماعت در مساجد منصوب شوند تا گره گشایی از کار مردم، تربیت نیروهای مؤمن و پاسخگویی به شبهات انجام پذیرد.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه دوره‌های مطالعاتی در حوزه‌ها باید هوشمندانه و به منظور تربیت استاد و انسان متفکر صورت بگیرد، اظهار کرد: نباید به گونه‌ای عمل شود که خود مطالعه، ملکه طلبه‌ها شود بلکه برنامه‌ریزی‌ها باید به پرورش متفکر منتهی شود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اظهار کرد: برنامه‌های مطالعاتی باید مطالعه کننده را برای پاسخگویی به نیازهای جامعه آماده کند و برای تحقق این هدف لازم است برنامه‌های مطالعاتی حوزه‌ها رویکرد جدی‌تری را برای پرورش متفکر داشته باشد.

رییس شورای عالی حوزه‌های علمیه استان قزوین بر حضور حداکثری در نمازهای جمعه تأکید کرد و خاطرنشان کرد: ضروری است طلاب و روحانیان شرکت در نمازهای جمعه و جماعت را در اولویت قرار دهند زیرا این امر مهم دینی مورد تأکید خداوند است.

وی در پایان گفت: خوب است مدارس علمیه در اصول و مبانی حوزوی، اصول و مبانی مشترک داشته باشند اما ضروری است هر مدرسه‌ای مجالی داشته باشد تا سلایق، خلاقیت‌ها و نوآوری‌هایی را داشته باشد و کارها صرفاً بخشنامه‌ای پیش نرود./873/د103/ب1

ارسال نظرات