۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۵۴۲۹۵۰

کتابخانه آستانه مقدسه رکورد دار خدمت رسانی به مراجعان است

مدیر فرهنگی هنری آستان مقدس حضرت معصومه گفت: گنجینه های قرآن کریم آستان مقدس حضرت معصومه جز ۱۰ گنجینه برتر قرآن کریم در کشور هستند.
محمدی کرمانشاهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام اسماعیل محمدی کرمانشاهی، مدیر فرهنگی و هنری آستان مقدس حضرت معصومه(س) امروز در آیین رونمایی از دستاوردهای فرهنگی و هنری آستان مقدس حضرت معصومه(س) که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به رشد 10 درصدی کتاب های موجود در کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: در سال جاری در مجموع ارزش کتاب های اهدایی به آستان مقدس 600 میلیون تومان بوده است.

وی با اشاره به رشد درآمدی کتابخانه و موزه آستان مقدس در سال جاری افزود: کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه(س) یکی از 10 کتابخانه جامع کشور است که به تازگی فهرست قرآن های نفیس و خطی آن در اختیار پژوهشگران و محقق قرار گرفته است و از آن جایی که شیعیان به استفاده از قرآن‌های تحریف شده متهم هستند قرآن های موجود در گنجینه قرآن کریم کتابخانه آستان مقدس می تواند دلیلی بر واهی بودن این اتهام به شیعیان باشد.

حجت الاسلام محمدی کرمانشاهی ظرفیت کتابخانه حرم مطهر را ۹۰۰ تا یک میلیون نسخه کتاب عنوان کرد، گفت: هم اکنون ۲۵۰ هزار منبع شامل منابع خطی، نرم افزاری و مطبوعاتی در این کتابخانه نگهداری می‌شود.

وی با اشاره به جمع‌آوری کتاب‌های فقه و اصول در کتابخانه حرم مطهر حضرت معصومه(س) اضافه کرد: کتاب‌های مورد نیاز روحانیون و طلاب در این مجموعه قابل دسترسی است.

مدیر فرهنگی هنری آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان این که بسیاری از کتاب‌های کمیاب کشور در کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه(س) وجود دارد، خاطر نشان کرد: غنای کتابخانه آستان مقدس به دلیل آثاری است که از سوی شخصیت های فرهیخته به این کتابخانه اهدا شده است.

حجت الاسلام محمدی کرمانشاهی با اشاره به این که با هزینه کرد 5 میلیون تومان در آمد کتابخانه آستان مقدس در سال جاری به 50 میلیون تومان رسیده است، گفت: کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه(س) در زمینه خدمت به مراجعان در استان قم رتبه اول را دارد.

وی با تأکید بر فعالیت کتابخانه در روزهای تعطیل تصریح کرد: در حال حاضر کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه(س) رکوردار خدمت رسانی به مراجعان است.

مدیر فرهنگی هنری آستان مقدس حضرت معصومه(س) ادامه داد: کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه(س) در زمینه مطبوعات خارجی و داخلی یکی از غنی ترین کتابخانه های کشور است و در زمینه مطبوعات قادر به ارائه خدمات مؤثر به محققان و پژوهشگران است.

حجت الاسلام محمدی کرمانشاهی یادآور شد: کتابخانه آستان مقدس دارای 6 قفسه کتاب باز بوده و مراجعان و محققان بنا به نیازهای خود می توانند از منابع موجود در این قفسه ها استفاده کنند./837/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات