۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۵۴۲۹۴۶
تولیت آستان قدس رضوی:

راهبرد ما دشمن شناسی و دشمن ستیزی است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: راهبرد ما دشمن‌شناسی، دشمن‌ستیزی و مبارزه با فساد است اما دشمن راهبرد وابسته‌کردن ملت‌ها به خود و القای سرنوشت تن دادن آنان به نظام سلطه را دنبال می‌کند.
حجت الاسلام رئیسی

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی عصر امروز 21 آذر در همایش «ابناء الخمینی» که به مناسبت روز دانشجو و گرامیداشت شهدای جهان اسلام در دانشگاه پیام‌نور مشهد برگزار شد، گفت: راهبرد ما در جهان اسلام ایجاد وحدت و راهبرد دشمن ایجاد تفرقه است.

وی با تأکید بر این مطلب که راهبرد ما، شعار «ما می‌توانیم» در مقابل شعار یاس، نا امیدی و جلوه‌های عدم پیشرفت و راهبرد مکتب ظلم ‌پذیری و پذیرش نظام سلطه دشمن است، افزود: راهبرد ما ایستادگی و مقاومت و راهبرد دشمن ذلت، سستی و وادارکردن ملت‌ها به عقب‌نشینی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: راهبرد ما در جهان اسلام امروز دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی و مبارزه با فساد است اما دشمن راهبرد وابسته‌کردن ملت‌ها به خود و القای سرنوشت تن دادن آنان به نظام سلطه را دنبال می‌کند.

تولیت آستان قدس رضوی اظهارکرد: امروز جریان و جنبش دانشجویی به‌دنبال این است که کشوری متدین، انقلابی، قوی، مستقل، مستحکم و برخوردار از عدالت، رفاه اجتماعی و پیشرفت داشته باشد و ایجاد امید در دل مردم و مقابله با هرگونه یاس و ناامیدی از ویژگی‌های جنبش دانشجویی و دانشجویان ولایت مدار است. 

وی با بیان اینکه شهدای جهان اسلام شهدای با بصیرتی هستند که در طول تاریخ برای حاکمیت حق و عدالت و ارزش‌های الهی جان خود را تقدیم کردند، گفت: امروز به برکت خون مطهر شهدای دانشجو ،جنبش دانشجویی جایگاه ممتازی در بصیرت آفرینی در دانشگاه و جامعه دارد چرا که برخوردار از آرمان خواهی و تحول آفرینی و گفتمان سازی و دلداده به انقلاب هستند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی راهبرد انقلاب اسلامی را امتداد راهبرد امام رضا(ع) دانست و افزود: ما پیرو راهبرد امام رضا(ع) هستیم که راهبرد خستگی ناپذیری در مقابل دشمن است، امام راحل پرچم انتظار و مبارزه با ظلم و ستم و بی‌عدالتی را برافراشت و هدف قرار داد.

وی با بیان اینکه جریان فرعونی و یزیدی به دست فرعونیان و یزیدیان زمان ایجاد شده است و آل سعود و رژیم صهیونیستی امتداد راهبردی فرعونیان و یزیدیان هستند، ادامه داد: ما یک امتداد راهبردی در یمن، سوریه و عراق داریم و هر نظام و کشوری که پرچم عدالت خواهی را برافراشت، در امتداد راهبرد نظام اسلامی حرکت می‌کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه خون شهدا تاثیر خود را گذاشته است، گفت: خون مطهر شهدا در عالم بیداری ایجاد کرده و بیداری اسلامی را رقم زده است و به جایی رسیده است که می‌خواهند هویت اسلامی خود را داشته باشند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه خون ابی عبدالله (ع) از عالم جهل‌زدایی کرده است و ما بیدار شده خون عاشورا هستیم، گفت: ما در مقابل جاهلیت مدرن که ویژگی‌های زیادی از جمله تکنولوژی، علم و فناوری، رسانه و امپراطوری رسانه دارند  ایستاده ایم چرا که آنان می‌خواهند ما را شکست دهند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه آنها با پول و قدرت به دنبال آن هستند که جاهلیت قدیم را با ایسم های جدید بر عالم مسلط کنند و نه تنها فرهنگ ملی و اسلامی ایران بلکه تمام ملت‌ها را تهدید می‌کنند، اظهار کرد: دانشجویان افسران جنگ نرم در مقابل هجوم بی‌امان فرهنگ، اخلاق و افکار جاهلی هستند که باید ایستادگی کنند و این ایستادگی با شهادت شیخ زکزاکی و شیخ نمر و یاران حزب الله و کشتن زنان و بچه‌ها تمام نمی‌شود.

وی با بیان اینکه امروز به برکت انقلاب و خون شهدا دانشجویان با بصیرت و سیاسی داریم که موضع گیری های مناسبی دارند، گفت: دانشجو باید با نشاط باشد و روحیه مطالبه‌گری داشته باشد.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه به یقین هرکس از یاران این انقلاب به شهادت می‌رسد، صدها مجاهد و مدافع بیدار می‌شود و بیدار می‌شوند و در مقابل مستکبرین می‌ایستند، تصریح کرد: آن روزی که دانشجویان در مقابل ظلم رژیم ستمشاهی ایستادند، با شهادت آن‌ها هیچ چیز تمام نشد و تا پرچم خداخواهی را برافراشته نکردند، دست از تلاش برنداشتند.

وی با اشاره به اینکه عاشورا پایان راه نیست بلکه آغاز راه است، افزود: عاشوراییان در عاشورا تمام نشدند بلکه عاشوراییان در عاشورا متولد شدند و هر کدام از چهره‌ها امتداد جریان و خط نورانی خداخواهی شدند.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: از دانشجویان مومن و انقلابی می‌خواهم به گفتگو در فضای مجازی بسنده نکنند و در کرسی‌های آزاداندیشی، مصاحبه‌های علمی و سیاسی در جهت روشنگری و بصیرت آفرینی جامعه و دانشگاه داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به اینکه دانشجو باید سیاسی باشد، گفت: سیاسی به این معنا نیست که جناح‌های سیاسی از او سوء استفاده کنند بلکه یک دانشجوی سیاسی باید وضعیت جامعه را بداند و شرایطی را که دشمن می‌خواهد در جامعه ایجاد کند بشناسد و به عنوان عنصر روشنفکر نقش‌آفرینی کند./934/د103/ب1

ارسال نظرات