۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۵۴۲۹۴۳
معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه:

تاریخ قم پس از هجرت معصومه به این شهر، شکوفا شد

حجت الاسلام فلاحی از هجرت حضرت معصومه(س) به قم به عنوان هجرتی تاریخ ساز یاد کرد و گفت: آن حضرت جغرافیای فرهنگی سیاسی جهان اسلام را تحت الشعاع قرار داد.
فلاحی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام صفر فلاحی در آیین رونمایی از دستاوردهای آستان مقدس حضرت معصومه(س) که ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به اینکه هجرت حضرت معصومه(س) در تاریخ اسلام یکی از پر برکت ترین هجرت ها است، گفت: حضور حضرت معصومه(س) در قم این شهر را به شهر پیروان اهل بیت(ع) تبدیل کرده و سبب نشر جهانی مکتب اهل بیت(ع) از این شهر به سایر نقاط جهان شد.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه حضرت معصومه(س) در 17 روزی که در قم حضور داشتند وقت خود را در اتاقی مشغول عبادت بودند، افزود: حضرت معصومه(س) در کنار اشتغال به عبادت از ترویج و معرفی سیره اهل بیت(ع) نیز در میان مردم قم غافل نبودند.

حجت الاسلام فلاحی با بیان اینکه تاریخ قم پس از هجرت معصومه(س) به این شهر، شکوفا شد، تصریح کرد: این هجرت نه تنها شهر قم بلکه جغرافیایی فرهنگی سیاسی جهان اسلام را تحت الشعاع قرار داد.

وی با تأکید براینکه برکات آستان مقدس حضرت معصومه(س) بر مردم ایران پایانی ندارد و حضرت معصومه(س) خیر کثیر و کوثری برای ملت ایران هستند که مرزهای علم و دانش و معرفت دینی را به روی جویندگان حقیقت در اقصی نقاط جهان گشوده اند، گفت: تربیت شهدای مدافع حرم یکی از مهم ترین برکات آستان مقدس حضرت معصومه(س) برای جهان اسلام و اهالی قم است.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره گستردگی اقدامات آستان مقدس حضرت معصومه(س) در عرصه های مختلف گفت: امید است که خدمات فرهنگی آستان مقدس برای مردم ایران مایه خیر برکت، آرامش و امنیت فکری شود. 

حجت الاسلام فلاحی با اشاره به رونمایی کتب و آثار مختلف فرهنگی یادآور شد: آثاری که امروز در آستان مقدس حضرت معصومه(س) رونمایی شد می تواند در جهت کمک به پژوهشگران و زائران آستان رهگشا باشد.

وی افزود: سعی شده که آثار رونمایی شده با صرف کمترین هزینه اما با داشتن بیشترین توان بهره وری تولید شود و تمامی آثار تولید شده در آستان مقدس به همت خادمان و کارکنان آستان بوده و امید است این آثار بتواند رضایت اهل بیت(ع) به ویژه حضرت معصومه(س) را برای خادمان و کارکنان به دنبال داشته باشد./837/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات