۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۵۴۲۹۲۶
امام جمعه تبریز:

شهریار نابغه شعر معاصر ایران و شاعری متعهد و انقلابی است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: استاد شهریار، نابغه شعر و شاعری متعهد و انقلابی ایران است که توانست شکل تازه ای از شعر معاصر را در ادبیات فارسی طرح کند.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امام جمعه تبریز

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به تقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در مراسم تجلیل از مقام ادبی سید محمدحسین شهریار و رونمایی از کتاب «شهریار و انقلاب ملت» فرهنگسرای نیاوران با بیان اینکه دوره زندگی شهریار دوره پر فراز و نشیبی است که با حوادث بسیار در تاریخ معاصر همراه بود، گفت: یکی از مهم‌ترین رویدادهایی که شهریار در دوران بلوغ شعری و ادبی خود تجربه کرد پیروزی انقلاب اسلامی بود .

امام جمعه تبریز افزود: بسیاری ازانقلابیون، اشعار شهریار را که کلام و پیام اعتراض آمیز به ظلم حاکمان داشت خط مشی حرکات و فعالیت‌های انقلابی خود قرار داده بودند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه تحرک و نیرویی که در یک بیت شعر بجا وجود دارد، در یک کتاب نیست گفت:  شهریار شاعری است که با اشعارش بیدارگری کرد و شعر ایشان  توانست توده‌های عظیمی از مردم را نسبت به آنچه در رژیم گذشته برایشان می‌گذشت، بیدار کند.

وی شهریار را شاعری متعهد و انقلابی عنوان کرد و اظهار داشت: شهریار ارادت و علاقه وافری به خاندان عترت داشت که شعر «علی ای همای رحمت» تنها نمونه‌ای از آثار وی در ستایش اهل بیت به حساب می آید.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم گفت: همچنین این استاد سخن با ستایش رشادت‌های جوانان ایرانی را در دفاع از ارزش های دین و میهن در هشت سال دفاع مقدس، در آثار خود کوشیده است ظلم و ستم جنگ افروزان و وحشیگری‌های صدام را به تصویر بکشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی شهریار را عاشق واقعی به ملت و میهن و زادگاهش دانست و گفت: از ویژگی های شخصیتی شهریار به متواضع و تدین می توان اشاره کرد و باید پژوهشگران جوان بیش از پیش به تفکر در آثار این شاعر گرانمایه بپردازند.

شایان ذکر است در این مراسم برای اولین بار از کتاب «شهریار و انقلاب ملت» در حجمی قریب به هشتصد صفحه به‌انضمام دستخط‌های شاعر و نیز چندین عکس کم تر دیده شده از او با حضور از اصحاب فرهنگ و هنر رو نمایی شد./۹۳۵/د103/ب1

ارسال نظرات