۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۵۴۲۹۱۹
مدیر فضای مجازی و امور استان‌های ستاد اقامه نماز:

استفاده حداکثری از فرصت فضای مجازی جزء اهداف ستاد اقامه نماز است

دریس گفت: استفاده حداکثری از فرصت فضای مجازی، شبکه های اجتماعی و نیروها و تشکل های مردمی برای بهره گیری از فرصت‌ها در یک فضای رقابتی و مقابله با تهدیدها، از اهداف ستاد اقامه نماز است.
دریس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست خبری بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز پیش از ظهر امروز با حضور محمود مظفر قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور و مسعود دریس مدیر فضای مجازی و امور استان‌های ستاد اقامه نماز و خبرنگاران و اصحاب رسانه در ساختمان خبرگزاری تسنیم برگزار شد.

در این نشست مسعود دریس مدیر فضای مجازی و امور استان‌های ستاد اقامه نماز ضمن خیر مقدم و تشکر از حضار جلسه، گفت: یکی از اهداف نام گذاری بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز به نام نماز و فضای مجازی، آموزش عمومی و فرهنگ سازی در جهت بالا بردن سواد رسانه‌ای نمازیاوران و گروه‌های مخاطب و تأثیرگذار، همچنین هوشیاری مخاطبان درباره مخاطرات فضای مجازی و افزایش انگیزه در مردم و بسیج عمومی آنها برای مقابله با مخاطرات این فضا و استفاده از  ظرفیت‌های این حوزه بوده است.

وی افزود: ایجاد گفتمان سازی و استفاده حداکثری از فرصت فضای مجازی، شبکه های اجتماعی و نیروها و تشکل های مردمی برای بهره گیری از فرصت‌ها در یک فضای رقابتی و مقابله با تهدیدهای این حوزه از دیگر اهداف نام گذاری بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز با عنوان نماز و فضای مجازی بود و در نهایت این نام گذاری به منظور حضور آگاهانه، عالمانه، مسئولانه، هوشمندانه و مقتدرانه در فضای مجازی و بسترسازی برای استفاده از توانایی ها و استعدادهای سرشار جوانان و نوجوانان مؤمن و متدین کشور اسلامی است که سعی می‌شود با سیاست گذاری صحیح و اقدامات سنجیده بدون از دست دادن زمان همراه با خارج شدن از حالت انفعالی، یک حضور تأثیر گذار را رقم زده و تولید محتوای اسلامی متقن و جذاب با توجه به اسناد بالادستی کشور و اهداف ستاد اقامه نماز داشته باشیم.

امروز در مقابل دشمن آنلاین، نباید آفلاین باشیم

مدیر فضای مجازی و امور استان‌های ستاد اقامه نماز با اشاره به فعالیت های ستاد اقامه نماز برای ترویج فرهنگ نورانی نماز با استفاده از فرصت فضای مجازی، گفت: ما در فضای مجازی ستاد اقامه نماز بر این باوریم که امروزه آفلاین بودن در مقابل دشمنی که آنلاین است جایز نیست.

وی افزود: در مقابل این دشمن منفعل عمل کردن و بدون شناخت وارد شدن اشتباه است و به ویژه باید با حضور هوشمندانه، به موقع و تأثیرگذار در این فضا حرکت خوبی داشته باشیم.

اقدامات فضای مجازی ستاد اقامه نماز در زمنیه تولید و توزیع محتوا

دریس با اشاره به فعالیت های ستاد اقامه نماز در فضای مجازی، گفت: در بخش محتوا بیش از پنج هزار محتوای نمازی در قالب های متنوع اعم از پادکست، کتابچه، استیکر، تابلوگرافیک، موشن گرافیک، فیلم کوتاه، کلیپ، پوسترهای نمایشگاهی و نشریات الکترونیکی تولید شده است.

وی افزود: از مزایای این محتواها می‌توان به تنوع قالب های گوناگون، اهمیت اتقان و مستند بودن و ذکر منابع محتوای تولیدی ستاد اقامه نماز، در نظر گرفتن سنین مختلف، جنسیت مخاطبان و تفکیک آنها، تولید محتوا با توجه به نیازهای مخاطبان، سؤالات و شبهات آنها در این عرصه و پرداخت مناسبتی به محتواهای تولیدی اشاره کرد.

مدیر فضای مجازی و امور استان‌های ستاد اقامه نماز در ادامه ابراز داشت: بعد از تولید، نوبت به توزیع محتوا می‌رسد که در این بخش هم سعی کردیم از تمام ظرفیت های ممکن استفاده شود و در این راستا سه کانال در تلگرام و شبکه سروش راه اندازی شده است، فایل های ویدیویی را نیز در آپارات و عکس ها را در اینستاگرام منتشر و توزیع کردیم.

وی افزود: همچنین فضای مجازی ستاد اقامه نماز اقدام به راه اندازی شبکه ملی مبلغان نمازی با عنوان پلاک ۱۷ کرده است که مجموعه ای متشکل از ۴۰۰ مبلّغ نمازی از سراسر کشور است که به یکدیگر شبکه شده اند و در فضای مجازی به طور مسمتر محتواهای تولیدی ما در اختیار آنها قرار داده می‌شود و آنها در گروه ها، کانال هاف، وبلاگ ها و وب سایت ها نسبت به توزیع محتوا اقدام می‌کنند.

قنوت، تنها نشریه الکترونیکی ستاد اقامه نماز

دریس در ادامه ابراز داشت: تنها نشریه دیجیتال یا الکترونیکی تحت عنوان قنوت کاری از فضای مجازی ستاد اقامه نماز است که آخرین شماره آن در فصل گذشته به موضوع نماز و فضای مجازی پرداخت.

مدیر فضای مجازی و امور استان‌های ستاد اقامه نماز ابراز داشت: با توجه به نیاز مخاطب ربات جامعی طراحی شده تحت عنوان جامع ترین ربات نمازی کشور Salat51bot@ که مجموعه ای با بیش از دو هزار مورد محتوای شکیل و جذاب و متناسب با نیاز مخاطب با محورهای نماز و شهدا، نماز و رهبری، تفسیر آیات نمازی، اشعار نمازی، داستانک های نمازی، احکام و کلیپ نمازی و...است.

وی در پایان با رونمایی از ربات نماز نیوز namazir@، خاطرنشان کرد: این ربات با رویکرد اطلاع رسانی و اطلاع از آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای نمازی کشور است./966/پ202/ب1

ارسال نظرات