۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۵۴۲۹۱۱
امام جمعه بجنورد:

دست‌یابی به اقتدار اقتصادی درگرو پیگیری اقتصاد مقاومتی است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: الآن موقعیتی داریم که از لحاظ سیاسی و نظامی در دنیا مطرح هستیم؛ اما مهم است که همزمان با اقتدار سیاسی و فرهنگی و اجتماعی اقتدار اقتصادی خود را هم به رخ بکشیم.
حجت الاسلام یعقوبی حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار جمعی از مسؤولان اقتصادی استان، با اشاره به خدمات نظام اسلامی به مردم، اظهار کرد: انقلاب اسلامی نسیم رحمت الهی بود که ملت ما از آن بهره‌های فراوانی گرفت.

وی افزود: هرچند در دوران انقلاب شاهد خسارت‌هایی همچون از دست دادن اندیشمندان و علمای بزرگواری چون شهید بهشتی و مطهری و دیگر عزیزان بودیم؛ اما ملت ما بهره‌های فراوانی از آن گرفته‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در کشور، اضافه کرد: یکی از راه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی این است که وابستگی کشور را از نفت کم کرده و منابع درآمدی خود را از جاهای دیگر تأمین کنیم.

وی تصریح کرد: الآن موقعیتی داریم که از لحاظ سیاسی و نظامی در دنیا مطرح بوده و از نظر سیاسی جایگاه خود را پیدا کرده‌ایم؛ اما مهم است که همزمان با اقتدار سیاسی و فرهنگی و اجتماعی اقتدار اقتصادی خود را هم به رخ بکشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: اقتدار و حضور کیفی در میدان‌های اقتصادی سبب می‌شود نگاه دنیا به کشور ما تغییر کند؛ ازاین‌رو باید مسائل مربوط به بخش اقتصاد به‌صورت جدی مورد توجه قرار گرفته و برای ارتقای آن برنامه‌ریزی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما دچار فقر اقتصادی هستیم؛ اما فقر فرهنگی که جامعه گریبان گیر آن است، نباید فراموش شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: غافل شدن از فرهنگ جامعه، در آینده خسران زیادی را به جامعه وارد می‌کند؛ ازاین‌رو اگر امروز به فکر رفع آنها نباشیم متضرر خواهیم شد.

به گفته وی برای ارتقای فرهنگ جامعه باید از مهدکودک‌ها شروع کرد تا نونهالان انقلاب با فرهنگ ناب اسلام آشنا شوند که اگر این اتفاق بیفتد در آینده شاهد معضلات اجتماعی امروزی نخواهیم بود.

وی ادامه داد: افرادی که باطن زندگی آنها فقر است اما به سبب آبرومندی، این فقر را نمایان نمی‌کنند و به اصطلاح صورت خود را با سیلی سرخ نگه می‌داند باید شناسایی شوند تا مشکلات آنها برطرف شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: سیره نبی مکرم اسلام (ص) و همه اهل‌بیت (ع) و بزرگان دین مبین اسلام بر پایه کمک و رفع نیاز مستمندان بوده و همه آحاد مردم باید در این راه قدم بگذارند./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات