۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۵۴۲۹۰۷
استاد فقه و دین دانشگاه لبنان:

حوزه علمیه از عوامل اصلی برتری ایران نسبت به کشورهای اسلامی است

استاد فقه و دین دانشگاه لبنان گفت: وجود و برکت حوزه‌های علمیه یکی از عوامل اصلی پیشی گرفتن ایران از سایر کشورهای اسلامی است.
حوزه علمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، رزان برکات، دکترای فقه و مذاهب اسلامی از کشور لبنان، امروز در ادامه برنامه‌های سفر علمای شیعه و سنی لبنان به خراسان شمالی، در جمع طلاب خواهر حوزه علمیه این استان، با اشاره به اهمیت حجاب، اظهار کرد: اینکه حجاب در ایران وجود دارد خوب است؛ اما در بعضی از نقاط حجاب ضعیف است هرچند در کلیت خوب است.

وی وجود حوزه‌های علمیه در شهرهای مختلف و تربیت طلاب را یکی از جالب‌ترین نکات سفر به ایران دانست و گفت: یکی از دلایل پیشی گرفتن ایران نسبت به بعضی از کشورهای اسلامی و اروپایی وجود و برکت حوزه‌های علمیه است.

برکات اظهار داشت: در کشور ایران حضور زنان در مراتب و مناصب عالیه قابل تحسین است؛ در حالی که در خیلی از کشورهای اسلامی این‌گونه نیست.

وی ادامه داد: جالب‌تر از آن داشتن حجاب چادر در کنار مسؤولیت‌های سیاسی است که این نکته تأیید این است که با حجاب هم می‌توان بزرگ بود.

برکات با اشاره به اینکه انسان موجودی انتخاب‌گر و آزاد آفریده شده و نسبت به عملکرد خود مسؤولیت دارد، خاطرنشان کرد: حجاب دارای دو بعد فردی و اجتماعی است و آزادی افراد تا جایی که به آزادی دیگران لطمه نزند خوب است.

وی خاطرنشان کرد: عدم رعایت حجاب دختران در اجتماع هم به خود آنان و هم به دیگران لطمه و ضرر می‌زند.

این دکترای فقه و مذاهب اسلامی از کشور لبنان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همچنین نماز از فرایض دین مبین اسلام است که باید به نحو شایسته در سراسر کشورهای اسلامی مورد توجه قرار گیرد و اقامه آن در زمان مقرر انجام گرفته و به تأخیر نیفتد.

گفتنی است، رزان برکات، دکترای فقه و مذاهب اسلامی به همراه گروه چهارنفره‌ای از علمای شیعه و سنی که از لبنان برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در تهران به ایران سفر کرده بودند، به دعوت اداره کل تبلیغات اسلامی به خراسان شمالی از سه روز پیش به این استان سفر کردند./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات