۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۵۴۲۹۰۰
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران:

ارتقای سطح اخلاقی و معنوی طلاب رسالت امروز حوزه های علمیه است

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز یکی از مهم ترین وظایف حوزه های علمیه ارتقای سطح اخلاقی و معنوی طلاب است، گفت: اخلاق در حوزه باید همانند مباحث علمی مورد توجه توجه جدی قرار گیرد.
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری با بیان این که روحانیت همواره پیشگام دعوت به اخلاق و معنویت در جامعه اسلامی بوده است، گفت: طلاب حوزه های علمیه باید در عمل به مسائل اخلاقی برای اقشار دیگر جامعه الگو باشند.

وی با بیان این که عموم جامعه همواره علما و روحانیان را الگوی دینی و اخلاقی خود دانسته اند، افزود: اخلاق، رفتار و اعمال روحانیت همواره معرض قضاوت جامعه قرار داشته و به همین دلیل باید دقت بیشتری نسبت به این مسأله داشته باشند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که روحانیت در همه امور جامعه اسلامی همواره پیشگام بوده است، خاطرنشان کرد: روحانیت در طول تاریخ همراه و پشتیبان مردم بوده و لحظه ای از همراهی با مردم فاصله نگرفته است.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که طلاب و روحانیان همیشه نسبت به آن رسالتی که دین بر عهده آنها قرار داده متعهد بوده و هستند، گفت: تبلیغ دین خدا و همچنین راهنمایی و ارشاد مردم مهم ترین رسالت روحانیت بوده و نسبت به این وظیفه خطیر همواره دغدغه مند عمل کرده است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت همواره تلاش کرده در جهت تأمین خواسته های معنوی مردم گام های مؤثری برداشته است، گفت: روحانیت با معرفی مسیر صحیح، جامعه را از هر گونه انحرافی مصون نگاه داشتند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که روحانیت بیش از هر قشر دیگری نسبت به مسائل اخلاقی دغدغه داشته است، افزود: به همین دلیل این قشر اثرگذار جامعه بیش از دیگران نسبت به اصلاح اخلاقی محیط خود اقدام کرده است.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که امروز نیز حوزه های علمیه به عنوان مهم ترین مراکز نشر و گسترش دین در جامعه باید بیش از دیگر مراکز آموزشی کشور نسبت به تربیت اخلاقی طلاب کوشا باشند، تصریح کرد: توجه به مباحث اخلاقی در حوزه موجب رفع بسیاری از نقاط ضعف ها و کاستی های موجود در طلاب خواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران از حوزه های علمیه به عنوان کانون تربیت عالمان ربانی در جامعه اسلامی یاد کرد و گفت: پرورش سربازان حضرت ولیعصر(عج) در این مراکز مقدس انجام می شود که آینده نظام اسلامی بر دستان باکیفیت این سربازان با بصیرت و متعهد است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که طلاب و روحانیان وارثان پیامبران و ائمه معصومین در جامعه امروز هستند، افزود: یک طلبه باید به جایگاه امروز خود در کسوت سرباز حضرت ولی عصر(عج) به خود ببالد چون هیچ ارزشی بالاتر از این جایگاه نیست.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که تحصیل در حوزه یک سعادت و افتخاری است که امروز شامل حال طلاب شده است، گفت: اگر خدای ناکرده طلاب نسبت به این جایگاه قدرناشناسی کنند به حتم از حمایت های آن حضرت در زندگی بی بهره خواهند ماند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز هدایت جامعه بر عهده روحانیت آگاه و با بصیرت است، افزود: باید همانند علما و فقهای دینی برای هدایت و همچنین گسترش دین در جامعه ایثار و از خودگذشتگی کنیم.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که روحانیت همه توان خود را در جهت اعتلای دین و گسترش پیام الهی در جامعه به کارگرفته اند، خاطرنشان کرد: امروز طلاب حوزه های علمیه باید سیره عملی علمای گذشته را الگوی خود در همه امور قرار دهند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حوزه های علمیه در طول تاریخ در پرروش عالمان و دانشمندان دینی نقش بسیار مهمی و تعیین کننده ای را ایفا کرده اند، تصریح کرد: حوزه های علمیه همواره رسالت تربیت و پرورش پاسداران مرزهای حقیقت و معنویت در جامعه اسلامی را عهده دار بودند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز یکی از مهم ترین وظایف حوزه های علمیه ارتقاء سطح اخلاقی و معنوی طلاب است، خاطرنشان کرد: اخلاق در حوزه باید همانند مباحث علمی مورد توجه توجه جدی قرار گیرد.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بر ضرورت توجه به اخلاق اسلامی و همچنین تبلیغ عملی آن از سوی طلاب و روحانیان تأکید داشته و دارند، گفت: اخلاق یک طلبه در جامعه باید عینی و عملی باشد تا جامعه او را الگوی رفتاری و اخلاقی خود بداند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که با نگاهی به قرآن کریم می بینیم پیامبر گرامی اسلام از سوی کلام الهی به عنوان اسوه احسن و کمال معنوی معرفی شده است، افزود: این مسأله به دلیل اخلاق پسندیده، خوش خلقی و همچنین پرهیزکاری نبی مکرم اسلام بود.

وی با تأکید براین که طلاب و روحانیان نیز باید مسیر پیامبر گرامی اسلام را دنبال کنند و تهذیب و مسائل اخلاقی را سرلوحه امور و برنامه های خود قرار دهند، تصریح کرد: راه پیامبر عظیم الشان اسلام سیره عملی بزرگان حوزه و اساتید عالی قدر در طول تاریخ است./۹۵۰/پ202/ب1

ارسال نظرات