۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۵۴۲۸۹۸
مسؤول اداره پژوهش حوزه علمیه خراسان شمالی خبر داد؛

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی حوزه علمیه خراسان شمالی

مسؤول اداره پژوهش حوزه علمیه خراسان شمالی از حضور مدارس علمیه این استان در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی حوزه علمیه خراسان در مشهد مقدس خبر داد.
حجت الاسلام سعادتی حجت الاسلام سعادتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام امید سعادتی، مسؤول اداره پژوهش حوزه علمیه استان خراسان شمالی، امروز در نشست مسؤولان پژوهش این حوزه علمیه، با اشاره به اهمیت موضوع پژوهش در مدارس علمیه، اظهار کرد: یکی از اولویت‌های برنامه‌های پیش روی حوزه علمیه خراسان شمالی توجه به مسائل پژوهشی است.

وی از حضور حوزه علمیه استان در نهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی حوزه علمیه خراسان خبر داد و افزود: نهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی حوزه علمیه خراسان همزمان با هفته پژوهش در مشهد مقدس برگزار می‌شود که حوزه علمیه خراسان شمالی هم در این نمایشگاه حضور پررنگی دارد.

حجت‌الاسلام سعادتی با اشاره به ارائه آخرین دستاوردهای پژوهشی مدارس علمیه خراسان شمالی در این نمایشگاه، خاطرنشان کرد: بیش از ۴۰ مؤسسه و مرکز پژوهشی حوزوی و دینی آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی خود را در این نمایشگاه ارائه کرده بودند.

 وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را بهره‌مندی از ایده‌های جدید و تحقیقات پژوهشگران حوزوی در عرصه‌های مختلف علوم حوزوی ذکر کرد و افزود: برگزاری نشست‌های علمی مشاوره و راهنمایی و بازدید بیش از ۸۰ نفر از طلاب ممتاز مدارس علمیه استان از نمایشگاه از دیگر برنامه‌های اداره پژوهش استان در نمایشگاه بود.

گفتنی است، حوزه علمیه خراسان با هزار و 200 سال قدمت و حدود 30 هزار طلبه در حال آموزش در 131 مدرسه علمیه تحت نظر دو هزار استاد، پس از حوزه علمیه قم دومین مرکز حوزوی ایران است.

مدارس علمیه استان خراسان شمالی از سال 1388 تا سال 95 به‌صورت نمایندگی مدیریت زیر نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ اداره می‌شدند اما حوزه علمیه خراسان شمالی از شهریورماه سال گذشته به مدیریت استانی ارتقا یافت.

شایان ذکر است، در استان خراسان شمالی 16 مدرسه علمیه شامل 10 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران فعال است که در سال تحصیلی جاری درمجموع حدود هزار و 700 طلبه خواهر و برادر در این مدارس در سطوح یک، دو، سه و چهار زیر نظر 170 استاد اعزامی و حق‌التدریس مشغول به تحصیل علوم دینی هستند./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات