۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۵۴۲۸۸۶
استاد فقه و مذاهب اسلامی لبنان:

استکبار جهانی در پی تقسیم کشورهای اسلامی است

استاد فقه و مذاهب اسلامی لبنان با تأکید بر ضرورت حفظ و تقویت وحدت امت اسلام در سایه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، گفت: استکبار جهانی برای دست‌یابی به اهداف خود در پی تقسیم کشورهای مسلمان هستند.
رزان برکات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، رزان برکات، دکترای فقه و مذاهب اسلامی از کشور لبنان، امروز در ادامه برنامه‌های سفر علمای شیعه و سنی لبنان به خراسان شمالی، در نشست جمعیت بانوان فرهیخته استان، اظهار کرد: برای برنامه‌های تألیفاتی که حول محور تقریب مذاهب اسلامی داشتیم به ایران سفر کردیم.

وی ادامه داد: تألیفات انجام‌گرفته درزمینه وحدت در سال‌های قبل وضعیت بهتری داشت؛ اما الآن در حالت تاریک قرار گرفته است.

برکات افزود: یکی از مشکلات بزرگ امروز ما دوری از خداوند است، ما آیات قرآن را به دست فراموشی سپرده‌ایم؛ درنتیجه دچار مشکل شده‌ایم.

این استاد فقه و مذاهب اسلامی لبنان با اشاره به آیات قرآن ادامه داد: خداوند می‌فرماید ما شما را امت واحد خلق کرده‌ایم نه افراد واحد؛ پس باید اتحاد داشته باشیم تا توانمند باشیم.

برکات با بیان اینکه در ایران با توجه به رهبری آیت‌الله خامنه‌ای وحدتی عظیم در بین ملت ایران در جریان است، اظهار کرد: اداره کشور ایران تحت رهبری فقیه و عادل اتفاق خوبی است و جای شعف دارد.

وی گفت: استکبار جهانی و دولت‌های اروپایی برنامه‌های زیادی برای تقسیم و تبدیل کردن کشورهای اسلامی به کشورهای کوچک دارند که هدف از تقسیم این کشورها کاهش قدرت کشورهای اسلامی ازجمله ایران است.

برکات گفت: بر هیچ‌کس پوشیده نیست که صهیونیست‌ها برنامه‌های مختلفی دارند تا در چکیده اسلام روح یهودیت را حاکم کنند و امت‌های اسلامی رنگ و بوی صهیونیستی بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: ما فراموش کرده‌ایم که قرآن ما را به علم دعوت کرده است؛ در حالی که برنامه‌ای که دنیای غرب دارد بر این اساس است که تسلط علمی داشته باشد و این موضوع در بین ما جا بیفتد که ما باید از پایین به آن‌ها نگاه کنیم.

دکترای فقه و مذاهب اسلامی از کشور لبنان در پایان بزرگ‌ترین مشکل ما در بحث وحدت را دور شدن از قرآن، خدا و لغزش در مباحث دینی دانست./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات