۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۵۴۲۸۸۴
ولایتی:

موقعیت حساس تبریز و آذربایجان بر کسی پوشیده نیست

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نقش مهم آذربایجان در برهه‌های مختلف تاریخی، گفت: موقعیت حساس تبریز و آذربایجان بر کسی پوشیده نیست.
ولایتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی اکبر ولایتی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رییس هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی کشور صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که مردم غیرتمند تبریز هیچ‌گاه مقابل استکبار، استعمار و متجاوزان عقب ننشسته‌اند، اظهار داشت: تاریخ آذربایجان مملو از بزرگمردانی است که عزت ایران را به ارمغان آورده‌اند.

وی با اشاره به مقاطع مختلف تاریخی در این خطه از کشورمان خاطرنشان کرد: هویت ایران در دوره صفویه باز تعریف شد و سلسله صفویه توانست هویت ایرانی و اسلام اهل بیتی و ید واحد اقوام ایرانی را احیا کند، مسأله‌ای که امروز نیز دشمنان تلاش بسیاری برای خدشه‌دار کردن آن دارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: آذربایجان در دوران سلطان محمد خدابنده در دست عثمانی ها بود و مردم تبریز قبل اینکه شاه عباس برای آزادسازی آن اقدامی بکند؛ خود زمینه آزادی تبریز را فراهم کردند، این‌ها نشان از تاریخ عزتمند این دیار است که باید بازشناسی و باتعریف شود.

ولایتی با تأکید بر این‌که ایران تمامیت ارضی گذشته خود را مدیون آذربایجانی‌ها است، افزود: مردم این سامان به دلیل هم‌مرزی با کشورهای مختلف مقابل دولت‌های متخاصم و متهاجم ایستادگی‌ کرده‌اند، چنانکه در دوران دفاع مقدس نیز آذربایجانی‌ها با لشکر همیشه پیروز عاشورا خط‌شکن بوده‌اند.

وی با اشاره به این‌که تاریخ معاصر کشور نیز با نام مفاخر آذربایجان زینت یافته است، تصریح کرد: علامه طباطبایی، علامه جعفری، علامه امینی، ستارخان و باقرخان، شهریار شیرین سخن، شهدای محراب انقلاب اسلامی، آیت الله مدنی و آیت الله قاضی طباطبایی هر یک گوهرهای نابی برای تاریخ کشور هستند که از این دیار برخاسته‌اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با ببیان این‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خامنه‌ای نیز از این دیار است، گفت: بزرگان زیادی از این خطه برخاستند که هر یک ستون‌های محکم اسلام و تشیع هستند و کشور از آثار و خدمات ارزنده آنها بهرمند هستند.

وی در پایان با تأکید بر این‌که آذربایجان به دلیل موقعیت حساس خود باید مورد توجه بیش از پیش قرار گیرد، گفت: موقعیت حساس تبریز و آذربایجان بر کسی پوشیده نیست، به تعبیر رهبر معظم انقلاب؛ آذربایجان سر ایران است و حق مردم این خطه باید با تحقق مطالبات آنان برآورده شود./935/پ202/ب1

ارسال نظرات