۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۵۴۲۸۷۶

دیدار ولایتی با امام جمعه تبریز

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رییس هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در سفر به تبریز با نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی دیدار و گفت‌وگو کرد.
دیدار آل هاشم و ولایتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی‌اکبر ولایتی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رییس هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی کشور که برای حضور در مراسم تودیع و معارفه رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان به تبریز سفر کرده است، صبح امروز ابتدا با نماینده ولی فقیه در آذربجان‌شرقی دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، امام جمعه تبریز در این دیدار با اشاره به تاریخ آذربایجان اظهار داشت: این خطه گوهرخیز همواره مهد پرورش علما، رجال و مفاخر بسیاری بوده که هر یک در مقاطع مختلف تاریخی نقس مهمی در تحولات کشور ایفا کرده‌اند.

وی با بیان این‌که اساتید و دانشمندان برخاسته از این خطه طبق آخرین آمارهای رسمی ارائه شده از سوی مؤسسات معتبر بین‌المللی جزء 100 دانشمند برتر جهان شناخته شده‌اند، گفت: انتظار داریم در جذب و گزینش اساتید دانشگاهی ضمن توجه به تخصص و سوابق علمی افراد، نسبت به تعهد آنان نیز نگاه ویژه صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که پرورش نیروهای ارزشی و خلاق باید مهمترین هدف جامعه علمی و دانشگاه های کشور باشد، تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی نیز مستثنی از این رسالت خطیر نیست، بنابراین انتظار داریم خروجی دانشگاه آزاد نیروی انسانی توانمند، اخلاق مدار، مؤمن و متعهد باشد.

وی در ادامه با اشاره به این این‌که آذربایجان و شهر تبریز منطقه ای استراتژیک به لحاظ سیاسی، اقتصادی و علمی است، گفت: آذربایجان شرقی به مرکزیت شهر تاریخی، فرهنگی تبریز استانی بسیار حساس و مهم در کشور و منطقه است که محور همگرایی ایران با کشورهای همسایه نیز محسوی می شود.

حجت الاسلام والمسلین آل هاشم در بخش دیگری از سخنان خود نسبت به بی‌توجهی مسؤولان درخصوص احیای دریاچه ارومیه انتقاد کرد و اظهار داشت: تعلل در اجرا و تکمیل پروژه های مربوط به احیای دریاچه ارومیه، نگرانی‌هایی را به دنبال دارد که اگر مورد غفلت قرار گیرد، بحرانی بزرگ در انتظار کشور است.

وی با تأکید بر این‌که نجات دریاچه ارومیه نیازمند عزم و اراده ملی است، افزود: اگر وضعیت دریاچه ارومیه با این شرایط ادامه داشته باشد، در آینده نه چندان دور با مشکلات زیادی در منطقه مواجه خواهیم شد، نابودی بخش کشاورزی و بحران‌های زیست محیطی، تهدیدهای بهداشتی و سلامتی و مهاجرت تنها بخشی از بحران خشک شدن دریاچه ارومیه است./935/پ202/ب1

ارسال نظرات