۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۵۴۲۸۷۱
با حضور مسؤولان استان؛

یادواره شهدای محله چهل اختران قم برگزار می‌شود

یادواره شهدای محله چهل اختران و سردار شهید مصطفی کلهری با خاطره‌گویی همرزم شهید و حضور خانواده‌های شهدا و مسؤولان استان قم، به همت پایگاه مقاومت شهید مصطفی کلهری قم برگزار می‌شود.
یادواره شهدای چهل اختران قم

سید حسن موسوی در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که امروزه فضیلت زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست، گفت: پایگاه مقاومت بسیج شهید کلهری طی دو سال گذشته به برگزاری مسابقات استانی رشته ورزشی تکواندو با نام شهید مصطفی کلهری اقدام کرده اما سال جاری برای بزرگداشت یاد و خاطره این شهید بزرگوار برنامه متفاوتی را در نظر گرفته است.

دبیر یادواره شهدای محله چهل اختران و سردار شهید مصطفی کلهری افزود: برای نخستین بار یادواره شهدای محله چهل اختران و سردار شهید مصطفی کلهری به عنوان یکی از شهدای شاخص این محله به همت پایگاه شهید مصطفی کلهری و حوزه مقاومت بسیج شهید امرالله قربانی، 23 آذر همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد چهل اختران برگزار می‌شود.

وی با بیان این که این یادواره با حضور خانواده شهدا همراه است، اظهار داشت: در این مراسم احمد خنجری از یادگاران دفاع مقدس و همرزم شهید مصطفی کلهری به بیان خاطراتی از جنگ تحمیلی به ویژه این شهید بزرگوار می‌پردازد.

جانشین فرمانده پایگاه شهید مصطفی کلهری ادامه داد: حجت‌الاسلام سید حسین آقامیری در مراسم یادواره شهدای محله چهل اختران و سردار شهید مصطفی کلهری به ایراد سخن خواهد پرداخت؛ همچنین سید محسن بنی‌فاطمی به مداحی و ذکر اهل بیت(ع) می پردازد.

وی با بیان اینکه از مسؤولان و مدیران استان قم برای حضور در این یادواره دعوت به عمل آمده است، بیان داشت: قرارگاه فرهنگی مسجد چهل اختران، کانون فرهنگی هنری توحید، ناحیه مقاومت بسیج امام حسین(ع)، سپاه امام علی بن‌ابیطالب(ع)، شهرداری منطقه یک و اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم در این مراسم شرکت خواهند کرد.

دبیر یادواره شهدای محله چهل اختران و سردار شهید مصطفی کلهری در پایان تأکید کرد: امیدواریم عموم مردم شهیدپرور استان قم نیز در کنار خانواده‌های شهدا زینت‌بخش مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهدای محله چهل اختران و سردار شهید مصطفی کلهری باشند.

گفتنی است، شهید مصطفی کلهری فرزند حسینعلی در سال 1338 در شهر مقدس قم دیده به جهان گشود و در ۲۵ اسفند ۱۳۶۳ در عملیات ظفرمندانه بدر بر اثر اصابت ترکش خمپاره به ناحیه سر در منطقه جزیره مجنون به فیض عظیم شهادت نائل آمد./۸۴۰/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات