۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۵۴۲۸۴۳
مدیر حوزه علمیه استان قزوین:

مراجع نقشی مهمی در شکست داعش داشتند

 مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: در شکست داعش مراجع از نقش مهمی برخوردار بودند؛ رهبر معظم انقلاب در ایران و آیت الله سیستانی در عراق راه‌نمایی‌های فراوانی داشتند.
حجت الاسلام علی عباسی

حجت الاسلام علی عباسی، مدیر حوزه علمیه استان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین با اشاره به جایگاه علما و مرجعیت گفت: در جامعه‌ای که مردم معتقد و مسلمان باشند مرجعیت و علما از جایگاه خاصی برخوردار خواهند بود، زیرا مردم به اقتضای دین چگونگی اعمال و تکالیف خود را از آنها پرسش می‌کنند.

وی ادامه داد: مراجع و علما در حرکات اجتماعی نیز تاثیر گذار هستند، آنها مردم را تشویق کرده و اقشار مختلف در این موارد حکم شرعی را از آنها دریافت می‌کنند تا اگر جهاد و مبارزه کرده و سختی‌هایی را متحمل می‌شوند به فرمان دین بوده و بتوانند در آخرت پاسخگو باشند.

حجت الاسلام عباسی سپس به بیان تاثیر علما در شکست داعش پرداخت و عنوان کرد: در شکست داعش مراجع از نقش مهمی برخوردار بودند؛ در ایران رهبر معظم انقلاب راه‌نمایی‌های فراوانی داشتند و به کشورهایی که با داعش مواجه بودند راه‌کار و مشاوره ارائه دادند، همچنین در عراق نیز آیت الله سیستانی به تشویق مردم پرداختند، در کنار این موارد در سایر کشورها نیز علما در تشویق مردم برای مبارزه علیه داعش نقش داشتند.

وی درباره ضرورت مقابله با تفکرات افراطی و داعشی ابراز داشت: تفکرات افراطی و داعشی باعث شکاف در اعتقادات شده، زیرا این گروه ها دین را خشن جلوه می‌دهند و در صف مسلمین تفرقه ایجاد می‌کنند.

مدیر حوزه علمیه قزوین ادامه داد: تفکرات افراطی آدم کشی را ترویج می‌دهند، داعش نیز با نام اسلام و رسول خدا بالاترین جنایات را انجام داد، بنابراین برای حفظ اسلام مبارزه با این جریان‌ها و تفکرات ضروری است، ‌در واقع اگر با داعش مبارزه نمی‌شد جنگ‌هایی ایجاد شده و امنیت در زمینه‌های مختلف از بین می‌رفت.

وی سپس به جایگاه و اهمیت روشنگری اشاره کرده و اظهار داشت:‌ روشنگری از طریق تریبون‌های در دسترس همچون رسانه‌ها، نشریات، فضاهای مجازی، سایت‌ها، مساجد و حسینیه‌ها در راستای تبیین جایگاه علما و مراجع مفید است.     

حجت الاسلام عباسی در پایان گفت: نشر کتاب و فعالیت‌های صدا و سیما به‌ویژه در حوزه فیلم سازی و هنر راه کار بسیار مفیدی برای روشنگری است که ساخت فیلم و کلیپ در افشای جنایات تفکراتی همچون داعش راه گشا خواهد بود./955/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات