۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸
کد خبر: ۵۴۲۸۴۲

چند خبر کوتاه از استان کرمان

ثبت ۱۲ مورد وقف در شهرستان بافت، وقف ساختمانی با نیت مسجد در رفسنجان، برگزاری دوره آموزشی خدام بقاع متبرکه شمال استان کرمان و وقف زمین برای ساخت حسینیه در شهداد عناوین برخی از اخبار کوتاه در استان کرمان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، مسعود محمدی سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بافت اظهار کرد: طی سال جاری12 مورد وقف جدید در حوزه اداره موقوفات این شهرستان ثبت شد و سنت حسنه وقف یکی از ارزشمندترین و ماندگار ترین اقدام در زمان حیات و پس از مرگ انسان است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین کارکرد های وقف حل مشکلات اجتماعی است که در قالب نیات خیر واقفین گرانقدر انجام می شود،گفت: طی سال جاری به همت خیرین گرانقدر 12 مورد وقف در حوزه موقوفات شهرستان های بافت، ارزوئیه و رابر محقق شده است.

محمدی افزود: امسال دو مورد وقف از سوی جوان ترین و مسن ترین واقف استان در این شهرستان محقق شد .

وی گفت: در آخرین مورد وقف صورت گرفته از سوی واقف ارجمند " مهدی جلال پور" 2500 متر مربع زمین جهت ساخت مسجد در این شهرستان وقف شد.

محمدی به اقدامات اوقاف در ترویج و تبلیغ ثبت وقف های نوین و متناسب با نیاز جامعه تأکید کرد و افزود: در اوایل سال جاری از سوی بانوی واقف "عصمت پیک عسکری" ملکی جهت کلینیک بهداشتی و درمانی با هدف کمک به نیازمندان وقف شد.

وقف ساختمانی با نیت مسجد در رفسنجان

حجت الاسلام محمد محمد زاده سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رفسنجان با تشریح اقدامات خیرین نیکوکار در قالب سنت حسنه وقف اشاره کرد و افزود: ار ابتدای امسال 5 مورد وقف در این شهرستان محقق شده است.

وی افزود: در آخرین وقف اخیر از سوی خیر نیکوکار"اصغر خواجه پور "عرصه و اعیان ساختمانی جهت استفاده به عنوان مسجد حضرت ابوالفضل (ع) وقف شد.

محمد زاده گفت: این ملک با 150 متر مربع مساحت در روستای گلورود بخش خنامان واقع شده است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رفسنجان با بیان اقدام بانوی خیر" صدیقه دامغانی" افزود: این بانوی نیکوکار مقدار سهم خود از یک پروانه آژانس تلفنی راجهت تأمین هزینه های برگزاری جشن نیمه شعبان قرار داد.

 برگزاری دوره آموزشی خدام بقاع متبرکه شمال استان کرمان

 حجت الاسلام سید رضا فاطمی معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان کرمان  از برگزاری دوره آموزشی یک روزه هیات امناء و خدام بقاع متبرکه شهرستانهای کوهبنان، زرند و راور در زرند خبر داد و گفت: در این دوره آموزشی 142 نفر از خدام و هیات امنا امامزاده ها با اصول مدیریتی و شرح وظایف خود مطابق با دستور العمل برنامه های فرهنگی امامزادگان و مباحث امنیتی آشنا می شوند.

حجت الاسلام فاطمی افزود: طی سر فصل های آموزشی امسال این دوره های آموزشی نیز به میزبانی شهرستانهای کرمان ،بم سیرجان برگزار می شود.

وی گفت: به روز رسانی اطلاعات خادمین و هیات های امنا، تدریس دروس مختلف فرهنگی، مذهبی و آموزشی در راستای سطح آگاهی و مدیریت نیروهای انسانی با حضور اساتید مطرح استانی و کشوری از اهداف برگزاری این دوره های آموزشی است.

حجت الاسلام فاطمی انجام برنامه های اجرایی اماکن متبرکه را مرهون تلاشها و خدمت صادقانه بیش از700 خادم ثابت و افتخاری استان عنوان کرد که با کمترین امکانات در طول سال با افتخار و شایستگی و با تمام جدیت در راستای خدمت به این اماکن فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: در گذشته بعضی از مردم رغبت حضور در بعضی بقاع متبرکه را نداشتند، امروز بعد ازسال ها کار فرهنگی و ساخت و سازهای عمرانی ، حضور مردم در برنامه های ملی و مذهبی اجرایی در این اماکن بسیار محسوس است

وقف زمین جهت ساخت حسینیه در شهداد

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شهداد

 وحید دژالون سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شهداد از ثبت اولین وقف امسال این شهرستان با نیت ساخت حسینیه خبر داد و گفت: در آخرین روز از دهه وقف امسال از سوی خیر نیکوکار اولین وقف سال جاری این شهرستان ثبت شد.

وی افزود: از سوی واقف ارجمند" محمد علی آبادی تکابی" قطعه زمینی به مساحت یک هزار و 892 متر مربع جهت ساخت حسینیه وقف شد.


دژالون بیان کرد: این ملک در روستای دهنوئیه در 8 کیلومتری مرکز شهرستان واقع شده که با تولیت خود واقف و خیرین محلی نسبت به ساخت آن اقدام خواهد شد./۹۷۰۹/پ۲۰۴/ب۲

ارسال نظرات