۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۵۴۲۸۴۰
مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین:

تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند برنامه‌ریزی و تشکیل اتاق فکر است

حجت الاسلام نعمت‌اللهی با اشاره به موقعیت کشور ایران در راستای توسعه گفت: ما برای پیشرفت نیازمند اتاق فکر و برنامه‌ریزی در حوزه‌های مختلف کشاورزی صنعت و تجارت هستیم.
حجت الاسلام نعمت اللهی

حجت الاسلام علی نعمت‌اللهی مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به اهمیت بحث اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی مفهومی مترادف با اقتصاد درون‌زای برون‌نگر است؛ یعنی اینکه ما اگر بخواهیم اقتصادی پویا و کارآمد داشته باشیم باید با تمام دنیا مراوده داشته باشیم و اقتصاد آنها را مورد ارزیابی قرار دهیم.

وی در ادامه با اشاره به مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی افزود: یکی از مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی خوداتکایی و تکیه کردن بر ظرفیت‌های داخلی است کشورها برای شناسایی نقاط قوت و مزیت‌های خود باید به نیروها و امکانات داخلی تکیه کرده و از آنها در راستای توسعه بهره بگیرند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین در ادامه با اشاره به نمونه‌هایی از کشورهای توسعه یافته در زمینه کشاورزی و صنعت اظهار کرد: کشورهایی هستند که مهم‌ترین رکن آنها کشاورزی است؛ زیرا وجود منابع و امکانات قابلیت فعالیت‌های کشاورزی را در این کشورها فراهم کرده است مانند استرالیا کانادا و برزیل در مقابل هم کشورهایی چون ژاپن در زمینه صنعت ورود پیدا کرده و مهم‌ترین رکن اقتصاد آنها فعالیت‌های صنعتی است.

وی در ادامه با اشاره به مهم‌ترین حوزه برای ورود در عرصه فعالیت‌های اقتصادی اضافه کرد: تجارت مهم‌ترین حوزه فعالیت برای کشورهایی است که هیچگونه استعداد و ظرفیتی برای فعالیت‌های کشاورزی و صنعتی ندارند کشورهای حوزه خلیج‌فارس و امارات متحده عربی از کشورهای هستند که در دهه‌های اخیر توانسته‌اند خود را در زمینه تجارت به سطح مطلوبی برسانند.

حجت الاسلام نعمت‌اللهی در ادامه با اشاره به موقعیت کشور ایران در جهت توسعه گفت: باید ببینیم در حوزه اقتصاد مقاومتی کشور ما در کجای معامله قرار دارد ما برای پیشرفت نیازمند اتاق فکر و برنامه‌ریزی در حوزه‌های مختلف کشاورزی صنعت و تجارت هستیم؛ از این رو باید تلاش کنیم در این حوزه‌ها حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به دو عنصر مهم در راستای کسب نتیجه مطلوب در حوزه اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: اگر کشور ما بخواهد در حوزه اقتصاد مقاومتی رشد و بالندگی داشته باشد باید کاری کند که سیاست‌های اجرایی مسؤولان به نتیجه برسد از این رو در حوزه اقتصاد مقاومتی طبق فرموده رهبر معظم انقلاب نظارت و استمرار موجب کسب نتیجه مطلوب خواهد شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین در ادامه با اشاره به مؤلفه دیگر اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: تعلق خاطر داشتن به کشور و وطن مؤلفه دیگر اقتصاد مقاومتی است مردم کشور ما مردمی فهیم هستند که خالصانه کشور را دوست دارند اگر مسؤولان دلسوزانه با مردم هم‌افزایی داشته باشند می‌توانند از استعدادها و ظرفیت‌های آنها در راستای توسعه کشور بهره ببرند.

وی در پایان گفت: کشور ایران برای رشد و توسعه از تمامی منابع و امکانات و ظرفیت‌ها برخوردار است؛ از این رو باید مسؤولان با برنامه‌ریزی و تشکیل اتاق فکر مزیت‌ها را مورد ارزیابی قرار داده و منافع عموم را تامین کرده و مردم را به لحاظ اقتصادی به رفاه مطلوب برسانند./۸۷۳/ت۳۰۳/ب۲

ارسال نظرات