۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۵۴۲۸۳۹
استاد حوزه علمیه همدان:

حوزه و دانشگاه به منزله دو عضو مشترک در یک پیکر هستند

حجت الاسلام دوست محمدی گفت: : حوزه و دانشگاه به منزله دو عضو مشترک در یک پیکرند که هر یک رویه خود را داشته؛ اما با عضو دیگر هم همگرایی و هماهنگی دارد.
حجت الاسلام هادی دوست محمدی استاد حوزه علمیه همدان

حجت الاسلام هادی دوست محمدی استاد مدرسه علمیه آخوند همدان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه ابراز داشت: وحدت بین حوزه و دانشگاه به معنی اتحاد این دو نیست بلکه به معنی همگرایی آن ها است.

وی ادامه داد: مسؤولیت ترویج علوم اسلامی و مبانی انسانی بر عهده حوزه های علمیه بوده و دانشگاه هم در علوم تجربی و مسایل روز تخصص دارند که با وحدت بین آن ها خدمات متقابلی نسبت به یکدیگر را می توان شاهد بود.

حجت الاسلام دوست محمدی اظهار داشت: حوزه و دانشگاه به منزله دو عضو مشترک در یک پیکرند که هر یک رویه خود را داشته اما با عضو دیگر هم همگرایی و هماهنگی دارد.

وی تصریح کرد: حوزه و دانشگاه با رعایت حساسیت های یکدیگر و ایجاد همدلی پایدار برنامه های خود را در راستای مصلحت های کلی نظام تنظیم کرده تا در سایه وحدت جامعه اسلامی رشد چشم گیری داشته باشیم.

استاد مدرسه علمیه آخوند همدان با بیان این که برنامه های اسلام در راستای آبادی دنیا و آخرت است افزود: اسلام تک بعدی نبوده و برای مسایل کلی دنیا و آخرت برنامه دارد اما با تفحص و تلاش جدی می توان از این معارف عظیم بهره کاملی برد.

وی خاطر نشان کرد: وحدت حوزه و دانشگاه کمک کرده تا در سایه اسلام حقیقی بتوان از دو نظر مبانی ارزشمند و غنی آن را مورد مطالعه و دقت عمیق قرار داده و از سد مشکلات پیش رو به خوبی گذر کرد.

حجت الاسلام دوست‌محمدی افزود: حوزه و دانشگاه با تعامل و ارتباط با یکدیگر می توانند سوء تفاهم های ایجاد شده را به خوبی حل کرده و به یک همگرایی پایدار برسند.

وی در پایان افزود: مطالبات فکری حوزه و دانشگاه از یکدیگر در سایه ارتباط و تعامل با یکدیگر اتفاق خواهد افتاد؛ از این رو هر روز باید در راستای این وحدت‌ تلاش جدی بیش تری داشته باشیم./۹۷۹/ت۳۰۳/ب۲

ارسال نظرات