۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۵۴۲۸۳۷
حجت الاسلام حاج علی اکبری:

اخذ راهبرد از جوامع غربی نشان دهنده خودباختگی است

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه گرفتن قواعد مدیریتی از غرب و پیش بردن آن ذیل امامت، اقدام متضاد با اندیشه اسلامی است، گفت: اخذ راهبرد از جوامع غربی نشان از کسر هویت و خودباختگی است.
حاج علی اکبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد، شب گذشته در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی در شرح دعای صحیفه سجادیه گفت: مسلمان نماها در عرصه‌های مختلف زندگی هدایت را در غیر قرآن جستجو می‌کنند.

وی افزود: امروز تدریس علوم انسانی غیر وحیانی که با بسته بندی‌های بسیار زیبا و به اسم علم و دانش در دانشگاه‌ها صورت می‎‌پذیرد دانشجویان ما را به جایی نمی‌رساند.

حجت الاسلام حاج علی اکبری ادامه داد: اگر حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها از این تزلزل خارج شوند و سبک زندگی و تربیت آموزشی خودشان را بر مبنای آیات قرآن کریم و دین مبین اسلام قرار دهند دیگر نیازی به علوم غیر اسلامی نخواهند داشت؛ چرا که استفاده و بهره بردن از علوم غیر وحیانی تحجر و بازگشت به عقب است.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد اضافه کرد: گرفتن قواعد مدیریتی از غرب و پیش بردن آن ذیل امامت یک اقدام متضاد با اندیشه اسلامی است بنابراین تا زمانی که ارکان مدیریت جامعه در اختیار چنین افرادی قرار دارد و نسخه‌های راهبردی را از جای دیگر جستجو می‌کنند ما بازنده‌ میدان خواهیم بود چرا که اخذ راهبرد از جوامع غربی نشان از کسر هویت و خودباختگی دارد.

وی در خصوص اینکه اقتصاد مقاومتی با ایجاد بانکداری اسلامی محقق می‌شود، گفت: اگر ذات بانکداری در یک جامعه ربوی شود وجود مشکلات اقتصادی در آن جامعه یک امر طبیعی است. امروز اگر برخی مدیران اقتصادی کشور به اقتصاد اسلامی ایمان داشتند و آن روش را در جامعه اجرایی می‌ساختند دیگر جامعه به امور شبه ربوی مبتلا نمی‌شد.

حجت الاسلام حاج علی اکبری اضافه کرد: امروز خرده بانک‌ها با انتقال و خلق پول ضربه‌های شدیدی به جامعه وارد می‌کنند در حالی که هیچ ربطی به نگرش و تفکر اسلامی ندارند. دولتی که به اقتصاد اسلامی ایمان داشته باشد می‌تواند استقلال اقتصادی را برای جامعه به ارمغان بیاورد.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد در بخش دیگر با اشاره به تحولات منطقه و جهان، اظهار داشت: امروز سرعت تحولات در جهان به قدری بالا است که فرصتی برای تحلیل آن وجود ندارد برای مثال پیروزی بر داعش به عنوان معجزه انقلاب اسلامی نیاز به یک بررسی و تحلیل عمیق دارد.

وی ادامه داد: شکست توطئه رژیم صهیونیستی در ماجرای جدا سازی اقلیم کردستان عراق، خنثی شدن نقشه شوم عربستان در ماجرای سعد حریری و به درک واصل شدن علی عبدالله صالح در یمن همه نشان از قدرت خداوند به نفع مقاومت دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام حاج علی اکبری درخصوص یاوه‌گویی‌های اخیر آمریکا درباره فلسطین، خاطرنشان کرد: فعال سازی انتفاضه جدید بسیار مشکل بود اما امروز با عنایت خداوند ما شاهد انتفاضه و اعتراض مردم در سطح بین الملل هستیم. ترامپ ظاهرش احمق است اما در باطنش ده‌ها اندیشکده وجود دارد، همین اندیشکده‌ها امروز کاری کردند که ما نمی‌توانستیم با هزاران میلیار تومان سرمایه گذاری به آن دست یابیم و آن افزایش اتحاد جامعه اسلامی بود./813/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات