۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۴۲۸۲۸
رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی:

فعالیت روحانیان در مدارس سبب تقویت باورهای دینی دانش آموزان می‌شود

رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی با اشاره به اهمیت حضور و فعالیت روحانیان و ائمه جماعات در مدارس، خواستار تقویت باورهای دینی دانش آموزان از ابتدایی با همکاری روحانیان و ائمه جماعت مدارس شد.
حجت الاسلام احمدی فرد حجت الاسلام احمدی فرد - شورای اقامه نماز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا احمدی فرد، رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی، امروز در نشست این ستاد که با محوریت نماز در مدارس برگزار شد، اظهار کرد: نقش معلمان و روحانیان در ترویج اهداف اسلام و انقلاب در دورترین روستاها بر کسی پوشیده نیست.

وی با اشاره به نقش معلمان و دانش آموزان در انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، اضافه کرد: امروزه ارتباط معلمان با بدنه انقلاب نسبت به گذشته پررنگ‌تر شده است که اعزام دانش آموزان به راهیان نور نمونه‌ای از ترویج اهداف انقلاب اسلامی از سوی آموزش‌وپرورش است.

حجت‌الاسلام احمدی فرد گفت: تربیت دینی و دستیابی دانش آموزان به حیات طیبه از اهم اهداف آموزش‌وپرورش است؛ ازاین‌رو ترویج نماز و استفاده از مشاوران مذهبی در مدارس از عوامل مهم دستیابی به این اهداف است.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر (ص) که فقط کسانی از بلا و گرفتاری در عافیت‌اند که اهل مسجد باشند، افزود: فضای مجازی نمونه‌ای از جنگ نرم دشمن با هدف ایجاد آسیب‌های اجتماعی در جامعه به‌ویژه در بین نوجوانان و جوانان است.

حجت‌الاسلام احمدی فرد خواستار آماده شدن بستر حضور روحانیون در مدارس روستایی شد و با تأکید بر بومی‌سازی پژوهش‌ها به‌ویژه درزمینهٔ گفتمان‌های دینی، وجود روحانیان در مدارس را عامل ایجاد فرهنگ استفاده درست از شبکه‌های مجازی دانست.

وی با بیان اینکه گفتمان‌های دینی، اعزام مبلغ مناسبتی به مدارس و حضور مشاوران مذهبی در مدارس نمونه‌های مناسبی از همکاری حوزه و آموزش‌وپرورش است، افزود: برنامه‌ریزی لازم برای حضور دانش آموزان در نماز جماعت مدارس و نماز جمعه صورت پذیرفته است.

حجت‌الاسلام احمدی فرد با تأکید بر اینکه روحانیان در مدارس نقش مهمی در توجیه والدین برای مشارکت در مدارس دارند، خواستار تقویت باورهای دینی دانش آموزان از ابتدایی با همکاری روحانیان و ائمه جماعت مدارس شد.

وی در ادامه با بیان اینکه تعامل، همکاری و همفکری در بین نهادهای فرهنگی و نهادهای اجتماعی و مردمی سبب پیشبرد بهتر اهداف و برنامه‌های فرهنگی می‌شود، گفت: با وجود کمبود اعتبارات، با هماهنگی، تعامل و همکاری نهادهای فرهنگی و انجمن‌ها و کانون‌های مردمی در اجرای طرح‌های مختلف اقدامات خوبی انجام شده است.

حجت‌الاسلام احمدی فرد گفت: هدف همهٔ متولیان فرهنگی و مذهبی ارتقای فرهنگ دینی، مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

وی با اشاره به جایگاه تقوا در بین دانش آموزان و به‌ویژه جامعه اسلامی گفت: داشتن تقوای الهی موجب مصونیت از گناه و آلودگی‌های اجتماعی می‌شود؛ اما از سوی دیگر وقتی آسیب‌های اجتماعی در جامعه گسترش پیدا می‌کند این آسیب‌ها سبب برهم زدن امنیت اجتماعی جامعه می‌شوند.

حجت‌الاسلام احمدی فرد اظهار داشت: باید مواظب رفتار خود باشیم و بدانیم که بی‌احتیاطی ما همیشه گریبان گیر خود ما نخواهد بود؛ بلکه موجب متوجه دیگران نیز خواهد شد و آنان را دچار لغزش و انحراف خواهد کرد./9314/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات