۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۵۴۲۸۲۶
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

رهبری دینی و وحدت مردمی عامل پویایی انقلاب و نظام اسلامی است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: انقلاب و نظام اسلامی ما بر سه رکن اسلام، رهبری و وحدت مردمی استوار بوده و این سه رکن سبب پویایی آن می‌شود.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جمع شماری از مسؤولان فرهنگی، با اشاره به رسالت نیروهای انقلابی، اظهار کرد: انقلاب و نهضت ما بر سه رکن اسلام، رهبری و وحدت مردمی استوار بوده و این سه رکن پیروزی را برای آن رقم زد.

وی افزود: هر کس و هر جریانی که به تواناسازی این سه رکن بپردازد و بینش و روش و موضع‌گیری‌های او بر اساس این محورها شکل بگیرد خودی است؛ اما آن که از بیگانه دستور و خط نشان می‌گیرد و آب در آسیاب دشمن می‌ریزد و صدای دشمنان را بر ندای فطرت و فضای معنویت برمی‌گزیند غیرخودی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: رهبری انقلاب به‌عنوان جلودار و دیده‌بان به ترفندها و توطئه‌های رنگارنگ غیرخودی‌ها نیز اشاره کرده تا خودی‌ها چهره‌های آنان را درست بشناسند و ناخودآگاه آلت دست و ابزار آنان قرار نگیرند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب نفوذ و مهره سازی در کادرهای کلیدی نظام، انکار شاخص‌های انقلاب و راه امام، چشم به راه بیگانگان بودن و بیگانه‌پرستی و بیگانه خواهی و دل درگرو نظام پیشین داشتن از شاخصه‌های جریان غیرخودی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: رهبر فرزانه انقلاب افزون بر معرفی چهره‌های غیرخودی و برشمردن راه و رسم آنان در مسائل سیاسی و اجتماعی به ویژگی‌ها و صنف‌های خودی‌ها پرداخته و این نکته را به‌درستی روشن ساخته است که در جبهه خودی‌ها هم کسانی هستند که نمی‌شود به آنان اعتماد کرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی ادامه داد: چه‌بسا خودی‌هایی که آب در آسیاب غیرخودی‌ها می‌ریزند و بلندگو و سخن گوی آنان به شمار می‌روند.

وی افزود: بنابراین در مسأله جریان‌شناسی به همان نسبت که باید دو جریان خودی و غیرخودی را شناخت در جبهه خودی نیز باید حساس و همه سونگر بود و با دقت و ژرف‌نگری تمام جریان‌ها را پیگیری کرد تا خودی‌های ناب و ناب‌اندیش از غیر ناب بازشناخته شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: البته محور تقسیم‌بندی روی جریان‌ها است نه روی افراد و شهروندان؛ یعنی ممکن است کسی و یا کسانی از لحاظ ملیت خودی بوده اما از نظر اندیشه و رفتار سیاسی و اجتماعی و موضع‌گیری‌های فردی و گروهی غیرخودی باشند و به‌عکس ممکن است کسی ایرانی نباشد و یا دین اسلام را نپذیرفته باشد اما در عمل مانند بسیاری از غیر ایرانی‌های مسلمان و یا اقلیت‌های مذهبی در ایران خودی باشد./9314/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات