۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۹
کد خبر: ۵۴۲۸۲۴
معاون تهذیب مدرسه علمیه ولی عصر شهر سامن:

مسأله وحدت حوزه و دانشگاه نباید با تغییر دولت ها رها شود

حجت الاسلام مشفق گفت: متاسفانه با تغییر دولت ها طرح ها و برنامه های دولت قبلی نیمه کاره رها می شود، مساله وحدت نباید با عوض شدن دولت ها نیمه کاره رها شود.
حجت الاسلام مهدی مشفق معاون تهذیب مدرسه علمیه ولیعصر(عج) شهر سامن حوزه و دانشگاه

حجت الاسلام مهدی مشفق معاون تهذیب مدرسه علمیه ولی عصر(عج) شهر سامن در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به ضرورت تبیین مساله وحدت بین حوزه و دانشگاه در مدارس علمیه بیان داشت: مسؤولان مدارس علمیه باید مساله وحدت بین حوزه و دانشگاه را در بین طلاب جوان تبیین کنند.

وی از برگزاری حلقه های معرفتی مدرسه علمیه ولی عصر(عج) شهر سامن خبر داد و گفت: یکی از ویژه برنامه های معاونت تهذیب این مدرسه برگزاری حلقه های معرفتی در بین طلاب و تبیین مسایل روز از جمله مساله وحدت بین حوزه و دانشگاه است.

معاون تهذیب مدرسه علمیه ولی عصر(عج) شهر سامن گفت: وحدت حوزه و دانشگاه بدین معنا نیست که این دو نهاد علمی از ارزش های خود دست بکشند و شبیه هم شوند.

وی در ادامه با اشاره معنای اصلی مساله وحدت بین حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: اسلامی سازی علوم و انتقال تجربیات بین حوزویان و دانشگاهیان بهترین تعریف برای مساله وحدت است.

حجت الاسلام مشفق بیان داشت: در حال حاضر مساله وحدت بین حوزه و دانشگاه خلاصه در یک هفته و یک سمینار شده است، باید مسؤولان به فکر کار و فعالیتی باشند که خروجی بهتر و بیشتری از این سمینار ها داشته باشد.

وی ادامه داد: تا زمانی که سیاسی کاری و جهت گیری های نامناسب جای سیاست مداری اسلامی را بگیرد نه حوزه های علمیه و نه دانشگاه ها نمی توانند به وحدت و پیشرفت اسلامی دست یابند.

معاون تهذیب مدرسه علمیه ولی عصر(عج) شهر سامن ابراز داشت: متاسفانه با تغییر دولت ها طرح ها و برنامه های دولت قبلی نیمه کاره رها می شود، مساله وحدت نباید با عوض شدن دولت ها نیمه کاره رها شود.

حجت الاسلام مشفق با بیان اینکه مسؤولان دولتی باید شجاعانه و برای رضای خداوند متعال فعالیت کنند مطرح کرد: مسؤولان نظام اسلامی باید دست از محافظه کاری بردارند و با شجاعت و در نظر داشتن رضای پروردگار برای نظام و ملت ایران فعالیت کنند.

وی در پایان گفت: نخبگان حوزه علمیه همچون شهید مطهری(ره) و دکتر مفتح(ره) قبل از انقلاب اسلامی نیز سعی می کردند با حضور در دانشگاه ها مساله وحدت را ایجاد کنند، امروز نیز وظیفه دانشگاهیان و حوزویان ایجاد وحدیت رویه است./979/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات