۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۱
کد خبر: ۵۴۲۸۲۳
عالم اهل سنت خراسان شمالی:

مسلمانان در برابر اقدامات رژیم صهیونیستی امت واحده باشند

عالم اهل سنت خراسان شمالی با محکوم کردن اقدام ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، گفت: مسلمانان باید در برابر اقدامات رژیم صهیونیستی امت واحده باشند.
آخوند غفور بهمنی

آخوند عبدالغفور بهمنی، عالم اهل سنت استان خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با محکوم کردن اقدام ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت اسرائیل غاصب، اظهار کرد: این اقدام تنش در منطقه خاورمیانه را افزایش می‌دهد.

وی تصریح کرد: اقدام ناشایست و نامعقول استکبار جهانی درزمینهٔ انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس و اعلام کردن قدس به‌عنوان مرکز رژیم جعلی صهیونیستی نشان‌دهنده اهداف و برنامه‌های شوم استکبار برای منطقه خاورمیانه است.

آخوند بهمنی خاطرنشان کرد: ما جامعه اهل سنت خراسان شمالی اقدام ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در اعلام قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و از جامعه اسلامی و سازمان‌های بین‌المللی تقاضا داریم در برابر این اقدام ظالمان واکنش نشان دهند.

این عالم اهل سنت استان خراسان شمالی اضافه کرد: این عمل ترامپ بی‌تجربگی او را در مسائل سیاسی و تاریخی نشان داد و ثابت کرد ترامپ شخصی تندرو و کوتاه‌فکر است که نفع و ضرر خود را نمی‌شناسد.

به گفته وی رییس جمهور آمریکا با این اقدام اندک آبروی خود را در بین جامعه اسلامی بلکه جامعه بشریت از دست داد.

آخوند بهمنی اظهار کرد: حال وقت آن رسیده است که بعضی از کشورهایی که حامی آمریکا و هم‌پیمان وی بودند بفهمند که کفار ملت واحده هستند و نباید به آنها اعتماد کرد.

وی بار دیگر با محکوم کردن اقدام ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، گفت: مسلمانان باید در برابر اقدامات رژیم صهیونیستی امت واحده باشند.

گفتنی است، حدود 10 درصد از جمعیت 936 هزارنفری استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور، ترکمن‌های سنی مذهب هستند که در سه شهرستان بجنورد، راز و جرگلان و مانه و سملقان این استان زندگی می‌کنند./9314/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات