۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۵
کد خبر: ۵۴۲۸۱۹
حجت الاسلام والمسلمین ضیایی:

مؤمنان درمان جامعه فاسد هستند

حجت الاسلام والمسلمین ضیایی با اشاره به اینکه مومنان درمان جامعه فاسد هستند، گفت: محب اهل بیت امر به معروف می کند، موعظه و تذکر بجا می دهد و ناصح دیگران است، این فرد در ولایت حقه قدم بر می دارد و برای جامعه درمان است.
حجت الاسلام ضیایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن ضیایی امروز در ادامه مباحث مدیریت بر خویشتن و محاسبه النفس در جمع طلاب حوزه آیت الله خویی با اشاره به اصول تعلیم و تربیت از منظر اسلام گفت: این اصول 14 گونه با استفاده از آیات قرآن و بیانات منور ائمه معصومین استخراج شده است.

وی ادامه داد: اصول هماهنگی با فطرت، جامعیت اسلام، تامین نیازهای واقعی، توازن امور ثابت و متغیر، تاکید بر تعلیم و تربیت در صغر سن و حکمت جویی از جمله این اصول است.

این استاد اخلاق با اشاره به اصل تعلیم و تربیت در صغر سن ابراز داشت: تربیت فرزندان در سنین کم اگر طبق اصول اسلامی نباشد، در بزرگسالی آسیب زا خواهد بود و این وظیفه مهم و خطیر به عهده والدین است.

حجت الاسلام والمسلمین ضیایی خاطرنشان کرد: یهودیان صهیونیست و تراشه های آن، همواره در پی از بین بردن افرادی هستند که در جامعه سمت و مسؤولیتی دارند و این مساله در ترورهای مختلفی که به وسیله جوانان غافلی که تربیت ناصحیح داشته اند در کشورمان قابل مشاهده است.

این استاد اخلاق با اشاره به تاثیر محبت به فرزندان بیان داشت: همواره محبت به فرزندان اثر خوب روحی و روانی بر فرزندان داشته است و در این میان قرارگرفتن در هجمه های آخرالزمانی جوامع سبب می شود که والدین توجه بیشتری بر تربیت و محبت به فرزندان داشته باشند تا از خطرات و آسیب های این برهه زمانی حفظ شوند.

وی عنوان کرد: آنچه در توازن امور ثابت و متغیر تعلیم و تربیت مهم است، توجه و تمرکز بر نوع تربیت مختص زمان است؛ امام علی (ع) در این رابطه می فرماید:«لا تقسروا اولادکم علی آدابکم فانهم مخلوقون لزمان غیر زمانکم» فرزندانتان را به انجام آداب خودتان اجبار نکنید؛ زیرا آنان برای زمانی، غیر از زمان شما آفریده شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین ضیایی در تبیین روایت امام علی (ع) گفت:  آداب و رسوم تغییر می کند؛ به عنوان مثال زمان کودکی والدین، تحصیل دختران یا کارهای اجتماعی آنان مرسوم نبود؛ اما این کارها، امروزه مرسوم و مفید است؛ پس نگویید چون زمان ما، دختران درس نمی خواندند، امروزه هم نباید در پی تحصیل بروند یا چون پیش‏تر در فعالیت های اجتماعی شرکت نمی کردند، اکنون نیز از این گونه فعالیت ها محروم شوند.

وی ابراز داشت: برخی از این سخن امام علی (ع)، آزادی به معنای بی قیدی را برداشت کرده اند، در حالی که مقصود حضرت، تخطی از حلال و حرام نیست و عمل به آداب زمان حاضر، هیچ گونه منافاتی با رعایت ارزش‏های دینی و حلال و حرام الهی ندارد؛ دختر مسلمان می تواند تحصیل کند یا در فعالیت های اجتماعی با حجاب شرکت داشته باشد و خود را از نامحرمان بپوشاند.

حجت الاسلام والمسلمین ضیایی خاطر نشان کرد: پدر و مادر باید بازی فرزندان را مدیریت کنند تا از خطر احتمالی بازی ها و بستر روانی که در فرزندان ایجاد می کنند، جلوگیری کنند.

این استاد اخلاق با تاکید بر اینکه بعضی بازی ها کراهت شدید دارند، ادامه داد: بازی با بعضی اسباب و اثاثیه کودک خطر بزرگ جنسی برای آینده او را به همراه خواهد داشت؛ پیامبر اسلام می فرماید: «والدینی که مانع هدایت فرزندشان در سال های مختلف زندگی فرزند می شوند، یهودیان امت من هستند».

وی خاطرنشان کرد: مومنان جامعه همانند نمک هستند که به عنوان دارو و درمان جامعه فاسد می باشند؛ کسی که محب اهل بیت و شیعه اثنی عشری است، امر به معروف را یک واجب و فریضه الهی می داند و احیاگر آن است.

حجت الاسلام والمسلمین ضیایی در پایان گفت: محب اهل بیت امر به معروف می کند، موعظه و تذکر بجا می دهد و ناصح دیگران است، این فرد در ولایت حقه قدم بر می دارد و برای جامعه درمان است./9705/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات