۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۵
کد خبر: ۵۴۲۸۱۶
حجت الاسلام ابراهیمی خبر داد؛

تشکیل هیأت نظارت بر انتخابات مجمع نمایندگان طلاب در جامعه مدرسین

رییس دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از تشکیل هیأت نظارت بر انتخابات هشتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب در جامعه مدرسین خبر داد.
نشست خبری ستاد برگزاری انتخابات مجمع نمایندگان طلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی ابراهیمی رییس دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم امروز در نشست رسانه ای ستاد برگزاری هشتمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان طلاب که در جامعه مدرسین برگزار شد، از تشکیل هیأت نظارت بر انتخابات هشتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب در جامعه مدرسین خبر داد.

وی گفت: هیأت نظارت بر انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم از سوی نهادهای عالی حوزوی انتخاب می شود، 3 نفر از این هیأت از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم انتخاب می شوند که یک نفر مهاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین آیت الله حسینی بوشهری است.

حجت الاسلام ابراهیمی اظهار داشت: افراد دیگر هیأت نظارت از سوی شورای عالی حوزه های علمیه انتخاب می شوند که در جلسه گذشته جامعه مدرسین هیأت نظارت انتخاب شدند و جلسات خود را برای بررسی صلاحیت داوطلبان خواهند داشت.

در بخش دیگری از این نشست حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال رییس ستاد برگزاری هشتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب در پاسخ به این که تعداد نمایندگان طلاب در دوره آینده چه تعداد خواهد بود، ابراز داشت: بر اساس تعداد طلابی که از شهرستان ها در حوزه علمیه قم تحصیل می کنند تعداد نمایندگان تغییر خواهد کرد.

وی ادامه داد:  از 100 تا 200 نفر یک نماینده، از 201 تا 400 نفر 2 نماینده، از 401 تا 800 نفر 3 نماینده و 801 نفر به بالا 4 نماینده در مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم خواهند داشت.

رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین با بیان این که در دوره هفتم در 135 حوزه انتخابیه نماینده داشتیم اما بر اساس امار ممکن است که حوزه ها تغییر کند، اظهار داشت: اگر طلاب یک شهرستان به 100 نفر برسند و نماینده نداشته باشند اضافه خواهند شد، به زودی آمار جامع و کامل طلاب واجد شرایط از سوی مدیریت حوزه اعلام می شود.

وی با رد  ادعای تشریفاتی بودن مجمع نمایندگان طلاب خاطرنشان کرد: وجود مرکز خدمات حوزه های علمیه با شعاع وسیع خدماتی که انجام می دهد از پیشنهادات دوره نخست مجمع نمایندگان طلاب است، بسیاری از طرح های پذیرشی، پژوهشی و مباحث دیگر از پیشنهادات این مجمع است.

وی اضافه کرد: حدود هزار صفحه از طرح های مصوب شده مجمع نمایندگان طلاب وجود دارد که در اختیار مدیریت جدید حوزه است، نظامات کلان آموزشی، پژوهشی، خدمات و مشارکت در سندهای چشم انداز حوزه با حضور برخی اعضای مجمع انجام می شود.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال گفت: هیأت رییسه مجمع نمایندگان ارتباط تنگاتنگی با سیستم مدیریتی حوزه دارد و بی انصافی است که برخی این نهاد را تشریفاتی بدانند، ظرفیت مجمع نمایندگان طلاب بسیار بالا بوده و مدیریت حوزه، جامعه مدرسین و شورای عالی مصر هستند که این حلقه واسط بین طلاب و فضلا و جامعه مدرسین با قوت ادامه پیدا کند./1323/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات