۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۷
کد خبر: ۵۴۲۸۰۵
آیت‌الله میرباقری:

امام معصوم مهد محبت و رحمت الهی است

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه (س) به توصیف مقام «محمود» پرداخت و گفت: امام معصوم (ع) مهد محبت و رحمت الهی است؛ بر این اساس وصل به ساحت امام معصوم درک حقیقت نعمات بهشت است.
سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین میرباقری  در طرح تقویت مبانی اعتقادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیتالله سید مهدی میرباقری امشب در مراسم بزرگداشت سالروز ورود حضرت معصومه (س) به شهر مقدس قم که در شبستان بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد به توصیف شخصیت حقیقی شیعه از منظر شرع مقدس اسلام پرداخت و اظهار داشت: شیعه حقیقی کسی است که انوار وجودی امام معصوم علیهم‌السلام در او ظهور شده و می‌توان نور وجودی امام را در او مشاهده کرد.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم با تأکید بر این‌که در روایات زیارت مؤمن الگویی از زیارت امام معصوم توصیف‌شده است، ابراز داشت: باید توجه داشت در بین شیعیان کسانی که در یاری‌رساندن امام معصوم علیهم‌السلام از دیگران سبقت‌گرفته باشند از درجه والاتری نسبت به دیگران برخوردار هستند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم بابیان این‌که حقیقت «سابقون»  در قران کریم تعجیل کنندگان در یاری امام معصوم علیهم‌السلام هستند، عنوان داشت: باید توجه داشت که اصالت «هدایت» از نور وجودی نازنین رسول گرامی اسلام (ص) و امام معصوم (ع) منتشر می‌شود؛ این در حالی است که شیعیان حقیقی به دلیل همراهی در الگوی هدایت با امام معصوم (ع) به درجه‌ای از هدایت امت دست پیدا می‌کنند.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه (س) به توصیف مقام «محمود» پرداخت و گفت: مؤمن حقیقی همان شیعه‌ای است که به حدود کمال از هدایت دست‌یافته است؛ بر این اساس مؤمن مقام محمود آن‌کسی است که برمدار برنامه و طرح امام برای امت اسلام واسطه نزول خیر و هدایت است.

آیت الله میرباقری در ادامه  به توصیف ابعاد شفاعت پرداخت و اظهار داشت: مؤمنان صاحب‌مقام «محمود» می‌توانند داعیه‌دار هدایت امت در زمان غیبت و حتی حضور امام معصوم علیهم‌السلام باشند؛ بر این اساس باید توجه داشت که خداوند متعال امور بندگان خود را بر عهده هرکسی قرار نمی‌دهد.

رییس فرهنگستان علوم انسانی قم با اشاره به این‌که «شفاعت» به معنای عبور دادن و مطهر کردن است، عنوان داشت: کار انبیاء الهی در زمین برمدار همین هویت استوار بوده است؛ چراکه دست‌یابی به مقامات بهشت نیاز به عبور از پلیدی‌ها و تطهیر از هر گناهی است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که مؤمن همگام با طرح و الگوی هدایت امام معصوم به مقام شفاعت دست پیدا می‌کند، ابراز داشت:  شفاعت مقامی است که مؤمنان حقیقی باری از رسالت و برنامه امام را برای نیل به رستگاری امت اسلام بر دوش می‌کشند.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه (س) مقام شفاعت را با هویت رنج و سختی در مسیر الگوی هدایت امام معصوم (ع) از سوی مؤمن توصیف کرد و گفت: امام معصوم علیهم‌السلام مهد محبت و رحمت الهی است؛ بر این اساس وصل به ساحت امام معصوم درک حقیقت نعمات بهشت است.

آیت الله میرباقری با اشاره به این‌که نعمات بهشت برین نازله مقام امام است، اظهار داشت: اینکه در زیارت حضرت فاطمه معصومه (س) می‌خوانیم«اشْفَعِی لِی فِی الْجَنَّةِ فَإِنَّ لَکِ عِنْدَ اللَّهِ شَأْناً مِنَ الشَّأْنِ» در حقیقت شفاعت در ساحت توحید، نبوت و امامت را از حضرت طلب می‌کنیم./837/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات