۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۲
کد خبر: ۵۴۲۸۰۲
امام جمعه تبریز:

نیازمند نگاه واقع‌گرایانه به مسأله فرهنگ و هنر هستیم

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم موازی کاری در فعالیت های فرهنگی را از آفت های این حوزه دانست و گفت: متأسفانه نگاه تشریفاتی و ویترینی به مسائل فرهنگی و هنری سبب شده تا بودجه این عرصه بسیار کم تعیین شود.
دیدار روسای حوزه هنری با امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در دیدار مدیرکل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری کشور با بیان این‌که مقابله با تهدیدات نرم دشمن نیازمند ابتکار عمل و خلاقیت است، اظهار داشت: با وجود دارایی از هنر اسلامی و انقلابی باید از موضع انفعال خارج شویم.

وی با بیان این‌که تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی و جنگ نرم هشدارهایی هستند که رهبر معظم انقلاب اسلامی در طول سالیان متمادی بدان اشاره داشتند، خاطرنشان کرد: دشمنان نظام سعی در مقابله با باورهای دینی و اعتقادی مردم به ویژه جوانان ایران اسلامی دارند.

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که آثار مخرب جنگ نرم به مراتب گسترده‌تر و عمیق‌تر از جنگ سخت و نظامی دشمن است، گفت: اگر چه دشمن از تهدیدات نظامی دست برنداشته است، اما تهاجم سخت همواره پرهزینه و غیرعقلایی بوده، از این‌روست که دشمن به سمت جنگ نرم و تهاجم فرهنگی روی آورده است.

وی با بیان این‌که شناخت حق و باطل در جنگ نرم سخت است، تصریح کرد: برنامه ریزی‌ دشمن با اهداف مختلفی طرح‌ریزی شده است؛ ترویج مدگرایی و مواد مخدر، بی تفاوتی نسبت به احکام الهی، تغییر سبک زندگی مردم، تضعیف مسؤولان نظام و ولایت فقیه تنها بخشی از اهداف معاندان نظام است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در بخش دیگری از سخنان خود موازی کاری در فعالیت های فرهنگی را از آفت های این حوزه دانست و اظهار داشت: دستگاه‌های فرهنگی باید با حرکت در یک مسیر واحد، توان یکدیگر را تقویت کنند؛ ضمن این‌که باید جاذبه‌های لازم را با ابتکارعمل، خلاقیت و نوآوری در برنامه ای فرهنگی ایجاد کرد.

وی با اشاره به این‌که زبان هنر بهترین ابزار برای ترویج معارف دینی و قرآنی در جامعه است، افزود: متأسفانه نگاه تشریفاتی و ویترینی به مسائل فرهنگی و هنری موجب شده تا بودجه این عرصه بسیار کم تعیین شود، امروز نیازمند نگاه واقع‌گرایانه به مسأله فرهنگ و هنر در جامعه هستیم.

همچنین در این دیدار حجت الاسلام محمدیان به عنوان رییس جدید حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی در سخنانی با تقدیر از حمایت‌های ارزشمند نماینده ولی فقیه در استان از فعالیت‌های فرهنگی، به ارایه اولویت‌های کاری خود پرداخت./935/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات