۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۸
کد خبر: ۵۴۲۷۹۲
حجت الاسلام رضوی مهر:

وحدت حوزه و دانشگاه نباید دست خوش سمینارها شود

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم گفت: حوزه و دانشگاه چون دو دست می توانند کمبودهای جامعه را برطرف کنند و با وحدت علمی و عملی جایگاه خود را با شأنیت و منزلت حفظ کنند.
حجت الاسلام رضوی مهر

حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر نایب رییس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به اهمیت مساله وحدت بین حوزه و دانشگاه بیان داشت: یکی از ابتکارات شهد مفتح(ره) طرح مساله وحدت بین حوزه و دانشگاه است.

وی تصریح کرد: هدف از طرح این مساله تعامل فکری و ایجاد هیأت های مستمر اندیشه ورز در پاسخ گویی به نیاز جامعه اسلامی و رسیدن به آرمان های انقلاب اسلامی است.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: وحدت بین حوزه و دانشگاه نباید دست خوش سمینارها و سخنرانی ها با برد کلاس اداری شود.

وی در ادامه با اشاره به معنای واقعی وحدت اظهار داشت: وحدت باید در نمای بیرونی سبب خدمت رسانی این دو بال اندیشه یعنی حوزه علمیه و دانشگاه  در کشور اسلامی شود.

حجت الاسلام رضوی مهر گفت: امروزه حکومت اسلامی با قوانین مصوب و لوایح و طرح های دولتی همه و همه باید طبق نیاز جامعه و حفظ اصالت های اسلامی برای حفظ امنیت و خدمت رسانی به مردم فعالیت کنند.

وی در ادامه افزود: دانشگاه مکانی است که با اصل قرار دادن علوم اسلامی و حوزه علمیه با ظرفیت علوم اسلامی و محور قرار دادن اندیشه الهی باید در جامعه فعالیتی انقلابی داشته باشند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: حوزه و دانشگاه چون دو دست می توانند کمبودهای جامعه را برطرف کنند و با وحدت علمی و عملی جایگاه خود را با شأنیت و منزلت حفظ کنند.

وی در ادامه افزود: منظور از وحدت این نیست که دانشگاهیان مععم شوند و یا اینکه حوزویان اصالت های علوم اسلامی را کنار بگذارند، وحدت این دو نهاد یعنی انسجام و وحدت رویه در چشمه سیال و جوشان اندیشه اسلامی جامعه.

حجت الاسلام رضوی مهر مطرح کرد: در حال حاضر علمدار ایده های ناب اندیشه های پیش رو از آن رهبر معظم انقلاب است که فکر فرزانه ایشان رهگشای معضلات حوزه و دانشگاه است.

وی در پایان گفت: امید داریم میزگردهای علمی برای رسیدن به وحدت علمی و عملی حوزه و دانشگاه در یک دبیرخانه دائمی و مشترک بین این دو بال علمی حاصل شود./979/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات