۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۵۴۲۷۵۵
امام جمعه بابل:

مسؤولان فرهنگی برای تبیین و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب گام بردارند

حجت الاسلام والمسلمین روحانی بر لزوم توجه به فرهنگ بنیادین عفاف و حجاب در سطح جامعه تاکید کرد و گفت: مسؤولان فرهنگی برای تبیین و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب گام های بلند بردارند و برنامه های مدونی را برگزار کنند.
امام جمعه بابل دبیرستان صدرا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین روحانی، امام جمعه بابل امروز در جمع تعدادی از هنرمندان شهرستان بابل با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمنان و لزوم حفظ ارزش ها در برابر شبیخون دشمن، گفت: دشمن به ویژه از طریق رسانه های خود درصدد غلبه فرهنگی بر جامعه و کمرنگ کردن ارزش ها دینی است.

وی افزود: دور شدن آحاد جامعه از محتوای ارزش های دینی، ملی و بومی از روش هایی است که دشمن در طراحی استحاله فرهنگی، آن را در سطح جامعه پیاده می کند تا ارزش های و معیارهای خود را در سطح جامعه جایگزین کند و آن را گسترش دهد.

مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل فرهنگ عفاف و حجاب را یک فرهنگ عمیق و ریشه دار دانست و تصریح کرد: فرهنگ عفاف و حجاب و حفظ آن با بنیان های معنوی و باورهای عمیق معرفتی جامعه ما به ویژه در منطقه مازندران گره خورده است و باید این فرهنگ با روش های خلاق و هنرمندانه ای در سطح جامعه تبیین شود.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره های مختلف موسیقی محلی در سطح استان مازندران، خاطرنشان کرد: جشنواره های موسیقی محلی برای احیای فرهنگ بومی تحت عناوینی مانند چکه سما، لـله وا، تشت سما با مجوز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود تا موسیقی های محلی در این استان احیا شود اما آیا به همان اندازه به مبانی ارزش های اسلامی و دینی هم با برگزاری جشنواره هایی در حوزه عفاف و حجاب توجه می شود.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی بر لزوم توجه به فرهنگ بنیادین عفاف و حجاب در سطح جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: متولیان و مسؤولان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در کنار توجه به موسیقی محلی مازندران و احیای آن به فرهنگ عفاف و حجاب بر اساس باورهای عمیق دینی در این منطقه هم توجه کنند.

وی با طرح پرسشی در خصوص این که چرا با نگرانی چندانی در خصوص از بین رفتن فرهنگ عفاف و چادر و ارزش های دینی بومی مردم مازندران دیده نمی شود، گفت: قبل از انقلاب اسلامی به خاطر مواهب طبیعی این استان، رژیم طاغوت ترویج فساد اخلاقی و بی بندو باری در شمال کشور را پیش گرفته بود اما مقاومت مردم دیندار مازندران و عمق باورهای اعتقادی این مردم مانع از اثرگذاری آنچنانی بر روی فرهنگ این استان شد.

تولیت مدارس علمیه خاتم الانبیا(ص) و الزهرا(س) شهرستان بابل غیرت دینی مردم مازندران را مثال زدنی بیان کرد و افزود: تلاش گروه های الحادی و مارکسیستی برای اثرگذاری بر روی فرهنگ دینی مردم مازندران هم  نتوانست کاری از پیش ببرد و باورهای اعتقادی و غیرت دینی مردم در برابر این توطئه ها مقاومت کرد.

وی ضمن اشاره به تقدیم بیش از ده هزار شهید از استان مازندران در طول دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: فرهنگ ایثارو شهادت در مازندران با تقدیم بیش از ده هزار شهید، برخاسته از فرهنگی دینی بود و امتداد این غیرت دینی را در شهدای مدافع حرم و حضور جوانان و رزمندگان این استان در سنگر دفاع از حریم اهل بیت(ع) شاهد هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این مطلب که موسیقی یک بخش از فرهنگ بومی در این استان است، ادامه داد: جشنواره هایی در زمینه پوشش و حجاب مردم مازندران و حفظ این فرهنگ برگزار شود تا ضمن نشان دادن پیشینه دینی این مردم، باورهای دینی و اعتقادی به ویژه در زمینه عفاف و حجاب در میان جامعه نهادینه شود./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات