۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۵۴۲۷۲۰

مجمع مدیران حوزه ھای علمیه ھند تصمیم ترامپ را محکوم کرد

مجمع مدیران حوزه ھای علمیه ھند با صدور بیانیه ای تصمیم رییس جمھور امریکا در خصوص انتقال پایتخت اسرائیل به بیت المقدس را محکوم کرد.
بیت المقدس مسجدالاقصی

به گزارش خبرگزاری رسا، مجمع مدیران حوزه ھای علمیه ھند با صدور بیانیه ای تصمیم دونالد ترامپ رییس جمھور امریکا در خصوص انتقال پایتخت رژیم صھیونیستی به بیت المقدس را به شدت محکوم کرد.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحيم

الحمد لله رب العالمین والصلاة والسلام علی رسول الله و على آله الطیبین الطاهرین المعصومین و من اهتدى بهم إلى یوم الدین

﴿ سُبْحَانَ الَّذِی أَسْرَى بِعَبْدِهِ لَیْلاً مِّنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الأَقْصَى الَّذِی بَارَکْنَا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ مِنْ آیَاتِنَا إِنَّهُ هُوَ السَّمِیعُ البَصِیرُ ﴾ ‏(سوره اسرا آیه 1)

در این روزها شاهد هستیم که رژیم آمریکا ، شهر عزیز قدس که مسجد الاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جای داده و بخش لاینفک سرزمین فلسطین است به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس اعلام کرده است .

همگان می دانند که قدس شریف یکی از مهم‌ترین اماکن مقدس اسلامی پس از مکه و مدینه به شمار می رود و نزد همه مسلمانان از جایگاه و اهمیت ویژه ای برخوردار است. امت اسلامی با بصیرت وهوشیاری کامل درک می کند که این اقدام غاصبانه ترامپ علاوه بر این که نقض تمامی قوانین بین‌المللی بوده ، مقدمه ای برای غصب املاک و زمین های مسلمانان ، جایگزین سازی یهودیان و تغییر ترکیب جمعیتی این شهر، ویران کردن آثار و اماکن مقدس اسلامی و همچنین تعرض و هتک حرمت مسجد الاقصی و در نهایت به فراموشی سپردن موضوع فلسطین می باشد .

در همین رابطه نکات زیر را به اطلاع عموم مسلمانان و آزداگان جهان می رسانیم

1. با تاسی به آرمان ها واصول اندیشه های حکیمانه حضرت امام خمینی (ره) و پیروی کامل از راهبری حکیمانه و مدبّرانه حضرت امام خامنه‌ای(مدظله العالی) آرمان آزادی بیت‌المقدس و رهایی ملت مظلوم فلسطین از اصلی ترین مسائل جهان اسلام می دانیم وهرگونه تلاش برای "یهودی‌سازی" سرزمین‌های اشغالی و "نابودی هویت اسلامی وملی فلسطین" را به شدت محکوم کرده و با تمام وجود ازآرمان آزادی قدس شریف و جبهه مقاومت اسلامی حمایت می کنیم.

2. به همه مسلمانان جهان هشدار می دهیم که هرگونه سکوت در برابراین اقدام خصومت آمیز ترامپ ، خطرات بزرگی را به‌ همراه خواهد داشت زیرا اگر امت اسلامی امروز دربرابر غصب قدس شریف سکوت کند ؛ نمی‌تواند در برابر اقدامات ظالمانه و تجاوزات دیگر به این سرزمین شریف عکس العمل شایسته ای داشته باشد . 

3. با عنایت به اینکه شهر قدس از نظر قطعنامه های سازمان ملل از اراضی اشغال شده فلسطین محسوب می‌شود، اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن قدس بعنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس، نقض آشکار قطعنامه های بین المللی محسوب شده ونشان دهنده این است که آمریکا به قطعنامه های سازمان ملل، عرف بین الملل، و حتی تعهدات خود و موازین حقوق بشر پایبند نیست،

4. مجمع مدیران حوزه های علمه هندوستان ضمن اعلام همبستگی کامل خود با مردم فلسطین این اقدام آمریکا را به شدت محکوم می نماید و از همه مجامع بین المللی به ویژه سازمان ملل متحد و کشورهای اسلامی می خواهد برای حفظ ثبات منطقه، وپایان دادن به اشغال فلسطین و قدس شریف مانع اجرا شدن این اقدام آمریکا شوند .  

5. درپایان تلاش های برخی از کشورهای منطقه در حمایت از تروریسم و رواج خط سازش و عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس را محکوم نموده و بر اساس فرمان خداوند متعال درآیه شریفه ﴿وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعاً وَلا تَفَرَّقُوا﴾  (آل عمران/103) آحاد امت بزرگ اسلامی را دعوت به اتحاد ،همبستگی وبرادری می کنیم  تا در سایه برکات این اتحاد بتوانیم مجد وعظمت اسلامی را در سراسر جهان اسلام احیا نماییم .

 والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

مجمع مدیران حوزه های علمیه هندوستان

/۹۸۸/ب۹۰۱/ر

اشھد نقوی
ارسال نظرات