۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۱
کد خبر: ۵۴۲۷۱۳
امام جمعه ایلام:

استکبار به دنبال فاصله انداختن بین نسل جوان و معارف دینی است

امام جمعه ایلام گفت: استکبار به دنبال فاصله انداختن بین نسل جوان و معارف دینی است؛ زیرا روحیه جهادی و فرهنگ ایثار برگرفته از مکتب اسلام و نماز است.
لطفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، امروز در اجلاس استانی اقامه نماز که در سالن اجتماعات آموزش و پرورش استان ایلام برگزار گردید، اظهار داشت: نماز از جایگاه و اهمیت بسیار بالایی در نزد انبیای الهی برخوردار است.

وی افزود: نماز تایید کننده تمامی اعمال حسنه یک فرد است و همه عبادات در گرو مقبولیت نماز خواهد بود و این در کلام اهل بیت(ع) کاملا مشهود است.

امام جمعه ایلام خاطر نشان کرد: اهمیت نماز به حدی بالا است که با ارزش ترین عمل نزد خالق مقتدر و یکتا است و هیچ عمل دیگری مانند نماز سبب نزدیکی به پروردگار نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی عنوان داشت: نماز عامل اصلی بازدارندگی از ارتکاب گناه و همچنین راه اصلی مبارزه با نفس اماره و شیطان است و جوانان باید در اقامه این فرضیه الهی اهتمام ویژه ای داشته باشند.

وی ادامه داد: تجربه نشان داده مانوس بودن با ارزش های الهی و معنوی در باز داشتن انسان ها از ارتکاب گناه و معصیت بسیار تاثیرگذار است، از این رو باید در اقامه نماز دقت بسیار شود.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام با بیان اینکه استکبار جهانی صفوف با صلابت نماز را مورد هدف قرار داده است، گفت: باید آثار و برکات نماز را برای نسل نوجوان و جوان تبیین کرد تا آنها با اهمیت این فرضیه مهم آشنا شوند و در اقامه آن کوشا باشند.

این مدرس حوزه تاکید کرد: استکبار به دنبال فاصله انداختن بین نسل جوان و معارف دینی است زیرا روحیه جهادی و فرهنگ ایثار برگرفته از مکتب اسلام و همین نماز است.

وی اضافه کرد: یکی از اهداف قیام آسمانی سید و سالار شهیدان اقامه نماز بود و حتی در ظهر عاشورا و در مواقع سخت درگیری نماز حضرت اباعبدالله(ع) ترک نشد و این بیانگر اهمیت نماز در نزد معصوم است.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی بیان کرد: نماز حلقه اتصال انسان به ملکوت است و ساده ترین راه رسیدن به خدا اقامه است.

وی در پایان گفت: ان شاءالله جوانان ما که آینده سازان مملکت اسلامی و میراث دار امام و شهدا هستند نسبت به اقامه نماز اهتمام ویژه ای داشته باشند و بر نماز سر وقت مراقبت کنند./۸۷۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات