۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۵۴۲۷۱۰
حجت الاسلام بی آزار شیرازی مطرح کرد؛

اخلاص رمز ماندگاری خدمات آیت الله قاضی خرم آبادی

استاد حوزه علمیه قم اخلاص را رمز ماندگار خدمات آیت الله قاضی خرم آبادی دانست و از اهتمام به قرآن و انس با کتاب وحی به عنوان ویژگی های برجسته اخلاقی وی نام برد.
بی آزار شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عبدالکریم بی آزار شیرازی در مراسم بزرگداشت سالگرد آیت الله قاضی خرم آبادی که پیش از ظهر امروز در تالار شیخ مفید دانشگاه قم برگزار شد با اشاره به ابعاد شخصیتی آیت الله قاضی خرم آبادی عنوان کرد: رمز ماندگاری خدمات آیت الله قاضی خرم آبادی این است که با اخلاص و با نیت الهی انجام شده اند.

وی افزود: هر کاری که برای خدا انجام شود ماندگار است و معامله با خدا در راه خدمت به جامعه سبب برکت فعالیت ها و ماندگاری آنها می شود.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: این شخصیت والا و انقلابی، خدمات زیادی را به جامعه ارائه داد که مهم‌ترین آنها بنیانگذاری دانشگاه قم بوده است.

وی اضافه کرد: سخنان رهبر انقلاب و بزرگان دینی درباره شخصیت آیت الله قاضی خرم آبادی نشان دهنده جایگاه ویژه ایشان و عظمت فراوان این روحانی خستگی ناپذیر است.

حجت الاسلام بی آزار شیرازی اهتمام به تحصیل بانوان را از مهم‌ترین ویژگی های شخصیتی آیت الله قاضی خرم آبادی دانست و خاطرنشان کرد: ایشان اهتمام ویژه ای به تحصیل بانوان داشت و این اهمیت تا آنجا بود که تحصیل بانوان را بیشتر از آقایان ارج می نهاد چراکه معتقد بود مردان از طریق زنان پرورش می یابند.

وی ادامه داد: انسان ها هرچه دارند چه در اخلاق، معنویت و ادب از مادر است و تعلیم و تربیت بانوان به دلیل نقش تعیین کننده ای که در ساخت جامعه دارند، در اولویت دانشگاه قم قرار گرفت و آیت الله قاضی خرم آبادی تأکید فراوانی بر این موضوع داشت.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: اهتمام ویژه به قرآن کریم و انس و علاقه به قرآن را می توان از دیگر ویژگی های شخصیتی این روحانی پرتلاش دانست که تداوم تلاوت قرآن سبب شد تا ایشان اخلاق و روشی قرآنی را در زندگی خود پیاده کند.

حجت الاسلام بی آزار شیرازی ابراز کرد: اگر قرآن مکرر خوانده شود، تأثیر فراوانی بر انسان می گذارد و روش و منش و سخن انسان قرآنی می شود و این ویژگی در آیت الله قاضی خرم آبادی برجسته بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: گسترش فعالیت های قرآنی در دانشگاه قم از آثار ماندگار آیت الله قاضی خرم آبادی است و این موضوع حاصل تدبر ایشان بر آیات و مفاهیم قرآنی بوده است./872/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات