۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۵۴۲۷۰۶
نماینده ولی فقیه در ایلام:

طلاب نقش مهمی در بازدارندگی از وقوع ناهنجارهای اجتماعی دارند

نماینده ولی فقیه در ایلام گفت: نقش خواهران طلبه عامل بسیار مهمی در بازدارندگی از بسیاری از ناهنجاریهای اجتماعی است و باید توجه ویژه ای به حوزه های علمیه خواهران شود.
لطفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، امروز در همایش طلیعه حضور در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا شهر ایلام اظهار داشت: پدیده حوزه خواهران یکی از برکات پرثمر انقلاب اسلامی است.

وی افزود: در زندگی مادی انسان دو عامل بسیار مهم سبب ارتقا خواهد شد که آن دو مولفه علم و تقوا هستند.

امام جمعه ایلام خاطر نشان کرد: یکی از مولفه های مقدماتی و مهم برای تمام طلاب علوم دینی کسب علم و تقوا همراه با مکارم اخلاق است که باید از لحظه شروع تحصیل در حوزه مد نظر آنها قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی تاکید کرد: اگر طلبه ای در مسیر کسب علم و تقوا همراه با اخلاق حسنه حرکت کند قطعا راه سعادت را در پیش گرفته است.

وی ادامه داد: علم بی عمل بیش از آنکه نافع باشد سبب هلاکت و ضلالت خواهد شد و باید تلاش کرد که علم را همراه با عمل در وجود خود نهادینه سازیم.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام بیان داشت: در زمان رژیم پهلوی حوزه های علمیه بسیار تحت فشارهای شدید امنیتی و کارشکنی های مختلف قرار داشت که می توان گفت اصلا جز شهر مقدس قم مدرسه علمیه برای خواهران وجود نداشت.

رییس شورای عالی حوزه علمیه استان ایلام با بیان اینکه از برکات اتقلاب اسلامی تأسیس حوزه‌های علمیه خواهران برای تربیت مبلغات دینی و علاقه مند به تحصیل معارف اسلامی بود، گفت: نیاز به مبلغات دینی در جامعه امروزی بسیار مهم و حیاتی است و باید این مبلغات با حضور در بطن جامعه در تبیین و نشر معارف اسلامی کوشا باشد.

وی اضافه کرد: دشمن امروز به نقش مهم زن مسلمان در جامعه اسلامی پی برده است و در جهت تضعیف این جایگاه برنامه های مختلفی مانند بی حجابی و بدحجابی را ترویج می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی تصریح کرد: طلاب خواهر باید با اخلاق حسنه و با علم و منطق در برخورد با افرادی که بی حجاب و یا بدحجاب هستند طوری رقتار کنند که با اخلاق و منش و روش خود وی را هدایت کنند.

وی در پایان گفت: نقش خواهران طلبه عامل بسیار مهمی در بازدارندگی از بسیاری از ناهنجاریهای اجتماعی است و باید توجه ویژه ای به حوزه های علمیه خواهران شود./۸۷۹/پ202/ب1

ارسال نظرات