۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۵۴۲۶۹۹
با حضور معاون پژوهش حوزه‌های علمیه برگزار شد؛

آیین اختتامیه نخستین جشنواره علامه حلی سیستان و بلوچستان

آیین اختتامیه نخستین جشنواره «علامه حلی» سیستان و بلوچستان، با حضور نماینده ولی فقیه در استان، معاون پژوهش حوزه‌های علمیه و مدیرکل پژوهش‌های حوزه های علمیه خواهران برگزار شد.
نخستین جشنواره علامه حلی سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیین اختتامیه نخستین جشنواره «علامه حلی» سیستان و بلوچستان، صبح امروز با حضور نماینده ولی فقیه در استان، معاون پژوهش حوزه‌های علمیه و مدیرکل پژوهش‌های حوزه های علمیه خواهران در سالن اجتماعات ولی امر نهاد رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان برگزار شد.

حجت الاسلام محمدرضا کیخا، دبیر این جشنواره در این مراسم گفت: دانایی یکی از محورها و شاخص های تعالی هر جامعه به‌شمار می‌رود.

وی افزود: دانسته‌های ما یا از طریق مطالعه منابع مختلف و یا به وسیله پژوهش‌هایی به دست می‌آید که خود ما انجام می‌دهیم.

دبیر جشنواره «علامه حلی» سیستان و بلوچستان با بیان اینکه پژوهش باید به ارائه بهترین راه حل مشکلات منجر شود اظهار داشت: پژوهش در هر موضوع و به هر گونه باید یک تلاش منسجم باشد.

وی ویژگی‌های یک پژوهشگر را برشمرد و عنوان کرد: پژوهشگر کسی است که با روش‌های علمی راه رسیدن به مسائل را پیدا می‌کند؛ او با ابزار گوناگون و نگاه نقادانه و موشکافانه به موضوعات جدید بهترین راهکارهای عملی را ارائه می‌دهد.

حجت الاسلام کیخا با تأکید بر اینکه آموزش و فراگیری، مقدمه پژوهش است ابراز داشت: اگر کسی هنر خود را صرفا به آموزش معطوف کند دچار زیان شده است؛ چرا که پژوهش، راه عملی کردن آموزش است.

وی با اشاره به لوازم پژوهش برای طلاب بیان کرد: طلبه برای رسیدن به درجه عالی باید پژوهش کند؛ لازمه پژوهش نیز برخورداری از سواد کافی است زیرا نمی توان بدون آگاهی، سخن علمی و صحیح گفت.

دبیر جشنواره «علامه حلی» سیستان و بلوچستان ادامه داد: پژوهشگر باید پرسشگر باشد؛ یعنی برای مطالب فراگرفته در آموزش باید دلیل پیدا کند.

وی جشنواره «علامه حلی» را زمینه ساز و مشوق اساتید و طلاب در جهت انجام پژوهش دانست و اذعان داشت: باید در حوزه‌های علمیه تدابیر تشویقی و الزامی را به کار برد تا طلاب جوان صرفا فراگیر نباشند بلکه تفکر و تأمل را با آموزش همراه کند.

حجت الاسلام کیخا خاطرنشان کرد: در اولین جشنواره «علامه حلی» سیستان و بلوچستان ۳۷۴ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که ۱۶۵ اثر به مرحله ارزیابی تفصیلی راه یافت و در نهایت ۱۷ اثر برگزیده و ۲۴ اثر قابل تقدیر شناخته شد./831/پ202/ب1

ارسال نظرات