۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۵۴۲۶۹۵
امام جمعه بجنورد:

مؤسسات خیریه حلقه وصل خیران و انسان‌های نیازمند هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اهمیت فعالیت مؤسسات و نهادهای خیریه، گفت: مؤسسات خیریه حلقه وصل خیران و نیازمندان هستند و کار آنها درواقع ادامه راه شهدا است.
حجت الاسلام یعقوبی حجت الاسلام یعقوبی حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار اعضای مؤسسه خیریه امدادگران عاشورا، اظهار داشت: در اسلام به مسأله گره‌گشایی از کار مؤمنان تأکید بسیاری شده و «قضاء حوائج مؤمنین» یکی از توصیه‌های اکید اسلام است.

وی با بیان اینکه همه مؤمنان باید در جامعه دینی تا جایی که می‌توانند از کار مردم گره‌گشایی کنند، افزود: در این راستا شناسایی نیازمندان و خیران و اتصال آنها به هم کار خداپسندانه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه واسطه‌گری در کار خیر ثواب دارد، کرد: اقدام مؤسسات خیریه‌ای که برای رفع نیازهای مردم فعالیت می‌کنند، خداپسندانه است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی تصریح کرد: مردم عیال خدا هستند و خدمت به آنها سبب محبوبیت انسان نزد خداوند می‌شود.

وی تأکید کرد: در جامعه ما خلأهای زیادی وجود دارد که از آن جمله خلأ در خدمات پزشکی تخصصی برای نیازمندان است؛ ازاین‌رو لازم است مؤسسات خیریه در این مسیر تلاش بیشتری داشته باشند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: ادخال سرور در دل خانواده‌های نیازمند سبب خوشنودی خدا، پیامبر (ص) و اهل‌بیت (ع) می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: در کار خیر باید سرعت گرفت، هرچند عجله کردن در کارها خوب نیست؛ اما در قرآن انسان‌ها به سبقت گرفتن در کارهای خیر سفارش شده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت شماری از فرزندان شهدا در مؤسسه خیریه امدادگران عاشورا، اظهار کرد: شهدا وجودشان باقیات‌الصالحات بوده و فرزندان شهدایی که ادامه‌دهنده راه آنها هستند و در مؤسسات خیریه خدمت‌رسانی می‌کنند، شایسته تجلیل هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در پایان گفت: شهدا از جانشان برای امنیت کشور گذشتند و چه خوب است که در این دوران ما با انجام کارهای خیر نظیر رفع گرفتاری‌های نیازمندان بتوانیم خون آنها را پاس بداریم./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات