۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۵۴۲۶۹۰

چند خبر کوتاه از خراسان رضوی

دیدار تولیت آستان قدس با دبیران تشکل‌های دانشجویی سراسر کشور، تشرف معلولان جسمی حرکتی محروم استان یزد به حرم مطهر رضوی و برگزاری کارگاه ایده ‌پروری استارت‌آپ‌های حوزه زیارت از جمله مهمترین عناوین اخبار کوتاه آستان قدس رضوی است.
اخبار

 به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با دبیران تشکل‌های دانشجویی سراسر کشور گفت: آستان قدس از پروژه تجاری «مشهد مال» خارج شد زیرا این قبیل پروژه‌های گران قیمت به طور طبیعی منجر به عرضه محصولات شرکت‌های خارجی می شود و با تولید ملی، توسعه صنعتی و تحقق اقتصاد مقاومتی تناسبی ندارد.

وی ادامه داد: آستان در پروژه های جاده ای مثل جاده چناران- مشهد سرمایه گذاری کرده، اگرچه این قبیل سرمایه گذاری ها نسبت به پروژه‌های ساخت واحدهای تجاری سود اقتصادی کمتری دارد، اما اقدامی در جهت آسایش و امنیت جانی زائران  است و این در جهت راهبرد ما است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در گذشته آستان قدس تنها حسابرسی داخلی داشت، اما از ابتدای حضور، بنده حسابرسی خارج از آستان را نیز فعال کرده‌ام. برای تحقق شفافیت مالی در آستان، از برترین مؤسسه حسابرسي کشور دعوت کردم تا از تمامی شرکتهای زیرمجموعه آستان قدس نیز حسابرسی کند.

وی ادامه داد: ورود اینجانب به عرصه انتخابات به جهت انجام یک وظیفه بود و این اتفاق نیفتاد مگر بعد از درخواستهای متعدد مردم و نخبگان. بنابراین اگر به گذشته هم برگردم، همان تصمیمی را خواهم گرفت که آن روز گرفتم. در صحت تصمیم خود ذره‌ای تردید ندارم و یک ‌درصد هم پشیمان نیستم.

 تشرف معلولان جسمی حرکتی محروم استان یزد به حرم مطهر رضوی

 به همت دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان یزد و با همکاری انجمن معلولان این استان و شرکت هواپیمایی آسمان، 30 نفر از معلولان قطع نخاعی در قالب کاروان‌های مهر درخشان رضوی، به مشهد مقدس اعزام شدند.

این زائران محروم به همراه خانواده از طریق فرودگاه شهید صدوقی یزد، در قالب طرح مهر درخشان رضوی به مشهد مقدس اعزام شدند.

گفتنی است؛ در مدت اقامت تمامی تغذیه این گروه با معاونت امداد مستضعفان آستان قدس رضوی خواهد بود و زائران ضمن بهره‌مندی از برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی حرم مطهر امام مهربانی‌ها یک وعده میهمان مهمانسرای حضرت رضا(ع) در حرم مطهر رضوی خواهند بود.

کارگاه ایده‌پروری استارت‌آپ‌های حوزه زیارت برگزار می‌شود

عربشاهی، مدرس این کارگاه حضور زائران رضوی در حرم مطهر را فرصت مناسبی برای ایجاد کسب و کار دانست و گفت: طبق آمارهای رسمی ارائه شده توسط استانداری خراسان رضوی بیش از ۳۵ درصد از اقلام در حال فروش در مشهد مقدس اقلامی هستند که کیفیت لازم را نداشته و حتی برخی بدون طی فرایندهای اداری وارد کشور می‌شوند و اغلب تولید چین و تایلند هستند.

وی اضافه کرد: در حوزه سوغات و همچنین بازی های دیجیتال و غیر دیجیتال ویژه کودکان و نوجوانان، سرگرمی ها و... سرمایه لازم وجود دارد، اما متاسفانه ایده های مناسبی برای ایجاد کسب و کار و ارائه سوغات مناسب به زائران این شهر وجود ندارد.

مدیر مرکز رشد و فناوری فرهنگی و زیارت عنوان کرد: در کارگاه ایده پروری استارت آپ های حوزه زیارت بخشی فرصت ها پیش چشم شرکت کنندگان قرار داده می‌شود تا از میان این فرصت ها ایده‌ها پرورانده شده و مدل های تجارت فروش و بازار ارائه شود.

وی افزود: یکی از اهداف برگزاری این کارگاه علاوه بر آشناسازی شرکت کنندگان با ظرفیت ها و خدمات موجود در این زمینه، اخذ بازار موجود در دسترس خارجیان است، تا با گردش مالی بیش از هزار میلیاردی این شهر در سال، در زمینه اقتصاد مقاومتی گامی برداشته باشیم.

عربشاهی هم‌چنین گفت: در نمایشگاه هفته پژوهش، فارغ التحصیلان، مخترعان، نوآوران و پژوهشگران فراوانی حضور دارند که آستان قدس رضوی برای خرید خدمت آن‌ها بازار خوبی به شمار می‌رود، چرا که محصولات فراوانی می‌تواند به دست این نخبگان کشور تولید شده و به عنوان سوغات زائر به دست زائران برسد.

گفتنی است این کارگاه روز دوشنبه مورخ ۲۰ آذر ماه جاری ساعت 17در غرفه آستان قدس رضوی واقع در سالن فردوسی مرکز نمایشگاه های بین المللی مشهد برگزار می شود./934/پ۲۰۴/ب۲

ارسال نظرات